جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 دی 1394     
مسئولان دو باشگاه توافق کردند کدام ورزشگاه به کدام باشگاه برسد

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: عزیزی می گفت چرا زمانی که تهران با مشکل آلودگی هوا روبروست شهرداری راه اندازی نمایشگاه شهر آفتاب را به عنوان اولویت خود پیگیری می کند. جواب ما این است که نمایشگاه شهر آفتاب درراستای جلوگیری از آلودگی ساخته شده است.

محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره یادیار مهربان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با تاکید بر موضوع کتاب و فرهنگ کتابخوانی بیش از 10 سال است که در شهر تهران برگزار می شود و در این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته است که به طور مشخص می توان به اهدای قریب به 7 میلیون کتاب به کتابخانه های مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد.

وی با اشاره به تغییر روند اجرای نمایشگاه در سال جاری گفت: در این خصوص ارزیابی را با همکاران سازمان های دیگر همچون وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده ایم تا رویکردها را کمی تغییر دهیم. تاخیر در جشنواره نیز تا حدی از این باب بود، وگرنه امسال نیز همچون سال های گذشته نمایشگاه در آبان ماه برگزار می شد.

شهردار تهران ادامه داد: نتیجه جمع بندی جلسات بر این شد که امسال به طور متمرکز دانش آموزان پایه های 7 و 8 را مخاطب خود قرار دهیم و کتاب ها را با همکاری معلمان و مدیران مدارس به دست جامعه هدف برسانیم.

قالیباف با اشاره به راه اندازی باشگاه کتابخوانی به عنوان یکی از بخش های این طرح تصریح کرد: در کنار جشنواره یادیار مهربان باشگاه کتابخوانی راه اندازی و اردوهایی هم بر این اساس برگزار می شود تا در تابستان آینده شاهد اولین خروجی این رویکرد جدید باشیم و جمع بندی نهایی را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آغاز به کار نمایشگاه شهر آفتاب گفت: عزیزی می گفت چرا زمانی که تهران با مشکل آلودگی هوا روبروست شهرداری راه اندازی نمایشگاه شهر آفتاب را به عنوان اولویت خود پیگیری می کند. جواب ما این است که نمایشگاه شهرآفتاب برای جلوگیری از آلودگی ساخته شده است. البته این وظیفه دوستان ما در دولت محترم بود که مکانی برای نمایشگاه بین المللی بسازند اما توافق شد که شهرداری این کار را انجام دهد و اعضای شورای شهر هم همراهی کردند.

شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات مربوط به نمایشگاه شهر آفتاب حدود 6 سال و اندی قبل شروع شد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیاز به زیرساخت های بسیار زیادی داشتیم. به طور مثال تامین مترو بحث جدی و اساسی بود و تاسیسات آب و برق و به طور کلی زیرساخت ها باید فراهم می شد که در نهایت این اتفاق افتاد.

شهردار تهران ادامه داد: با دوستان وزارت ارشاد نیز این توافق را انجام دادیم که یک سری اقدامات خدماتی و جانبی که باقی مانده است را طی 2 تا 3 ماه آینده به سرانجام برسانیم. بر این اساس ان شالله امسال نمایشگاه ناشران بین المللی و نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه بسیار خرسندیم که نمایشگاه بین المللی با نمایشگاه کتاب افتتاح شود که این نشان دهنده توجه به موضوعات فرهنگی است، گفت: در نمایشگاه کتاب 70 درصد مراجعه کنندگان از شهرستان می آیند. طبیعتا زمانی که آن را خارج از شهر برگزار می کنیم هم برای 70 درصد مراجعه کنندگان راحت تر است و هم ترافیک شهرمان کمتر می شود.

وی افزود: البته این را قبول دارم که برای خود شهروندان تهرانی حضور در نمایشگاه زحمت بیشتری داشته باشد که اگر موضوع حمل و نقل که شامل مترو و اتوبوس را حل می کنیم، این مشکل مرتفع می شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی مربوط به واگذاری دو باشگاه به تیم های استقلال و پرسپولیس و حواشی مربوط به ورزشگاه بزرگتر به تیم استقلال، اذعان کرد: ما همانطور که به فرهنگ توجه داریم به اوقات فراغت و به ویژه ورزش درشهر هم توجه می کنیم. واقعیت است که به غیر از استادیوم 100 هزار نفری که تنها برای مسابقات استفاده می شود برای بسیاری از تمرینات دچار مشکل بودیم.

وی تصریح کرد: به باور من، شهر تهران نیازمند چند ورزشگاه 10 تا 15 هزار نفری است که ما با اولویت جنوب شهر دو ورزشگاه در مناطق 18 و 19 تحت عنوان مجموعه امام رضا (ع) و شهید کاظمی احداث کردیم .

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور توسعه ورزش در جنوب شهر بوده است، گفت: توافق این شد که این دو مجموعه را در اختیار باشگاه هایی که البته متعلق به کل کشور هستند اما نوعا به شهر تهران تعلق دارند قرار دهیم. برای واگذاری تصمیم بر این شد تا مسوولین دو باشگاه ، وزارت خانه ورزش و شهرداری تهران به یک توافق برسند و آن را انجام دهند. آخرین توافق که بنده مطلع شدم این است که مجموعه ورزشگاه امام رضا (ع) را به استقلال و شهید کاظمی را به پرسپولیس بدهند .

قالیباف تاکید کرد: ما دراین مورد نقشی نداریم و دوستان باشگاه خود به این نتیجه رسیدند و ما هم هر توافقی که حاصل شود را انجام می دهیم .

وی در پایان با اشاره به اینکه هیچگاه درشهرداری تهران حمایت از یک باشگاه را قبول نکرده ام، خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این بود که اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد باید برای هر دو باشگاه باشد چرا که هر دو برای ما مهم هستند .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: