جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 دی 1394     
با هیچ کشتی‌گیری دشمنی ندارم

 

خبرگزاری فارس:محمد بنا درباره انتخاب ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: سعی کردیم نفراتی را برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب کنیم که هم فرایند رعایت شود و هم با ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها به میدان برویم؛ از طرفی شانس قهرمانی هم داشته باشیم چرا که به نوعی محکوم به بُرد و رفتن روی سکو هستیم.

وی درباره انتقاداتی که به انتخاب نفرات می‌شود گفت: مگر می‌شود همه را راضی نگه داشت؟ به هر حال اختلاف سلیقه همه جا وجود دارد و طبیعت کشتی این است. من هم با هیچ کشتی‌گیری دشمنی ندارم. می‌گویند چرا حاجی‌پور را کنار گذاشته‌ام! اگر یک کشتی‌گیر در انتخابی تیم ملی به همه ببازد و اوت شود آیا باید او را به مرحله نهایی ببرم؟ نمی‌توانیم به 10 نفر مجوز حضور در مرحله نهایی را بدهیم.

محمد بنا تصریح کرد: سامان عبدولی را در آسیایی محک می‌زنم تا ببینم چه کاره است؛ اگر نتیجه بگیرد مشخص می‌شود مهره کارآمدی در اختیار داریم. همیشه برای تمام کشتی‌گیران در زمان خودشان کنکور گذاشته‌ام؛ هم حاجی‌پور و هم فقیری. تنها طلاهای آسیایی ما در وزن اول در اختیار حمید سوریان است؛ کسی که ادعا می‌کند می‌تواند در سطح او باشد باید حداقل در مسابقات قاره‌ای مدعی گرفتن طلا باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیشتر ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا براساس فرایند از دل جام تختی انتخاب شده‌اند؛ تنها یوسف قادریان در وزن 85 کیلوگرم خارج از این فرایند است آنهم برای اینکه برای نخستین بار می‌خواهیم او را در این وزن محک بزنیم. قادریان آینده کشتی فرنگی است و با مدالش در مسابقات جهانی ثابت کرد فاصله خوبی با حریفانش دارد. اخباری و عابدین‌زاده شرایط سنی‌شان به گونه‌ای بود که از تجربه لازم برخوردار بودند و مدالشان را هم در آسیا گرفته‌اند.

محمد بنا ادامه داد: همان طور که ریسک کردیم و از رامین طاهری در 80 کیلو استفاده کردیم؛ رامین شرایط بهتری نسبت به فلاح داشت و شناخت بیشتری نسبت به عملکردش داشتیم. او نترس و با هوش‌ است و اگر در کشتی مقابل حریف ارمنی اشتباه نمی‌کرد، حتما قهرمان می‌شد. اگر راه پیروزی را نمی‌دانم، اما راه شکست این است که همه را راضی نگه داشت؛ مگر می‌شود؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا در وزن 98 کیلوگرم علیاری را به صالحی‌زاده که جوان‌تر است، ترجیح داد، گفت: نمی‌توانستیم تمام تیم را دگرگون کنیم. باید تمام شرایط را در نظر گرفت چرا که به هر حال توقع قهرمانی از این تیم وجود دارد؛ به همین دلیل نمی‌توانستیم ریسک کنیم؛ هر چند که در برخی اوزان ریسک هم کردیم، اما سعی کردیم ترکیبی را انتخاب کنیم تا هم فرایند رعایت شود و هم شانس قهرمانی داشته باشیم؛ چون به نوعی محکوم به قهرمانی هستیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: