جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 دی 1394     
تحولات شبکه‌های سیما در نوروز ۹۵

مهر: بعد از تغییرات گرافیکی که آهسته و پیوسته در شبکه های مختلف تلویزیون رخ داد و تحولی که به یکباره شبکه سه با آغاز سالگرد ۲۲ سالگی خود رقم زد تا جانی تازه به تلویزیون ببخشد، قرار است شبکه ای به نام «تهران» با فرمت اچ دی هم بالاخره کار خود را آغاز کند که هم خود شبکه و هم المان های تصویری اش جدید هستند.

این شبکه که در حال حاضر به صورت آزمایشی با نام شبکه اچ دی برنامه های تامینی را پخش می کند قرار است به زودی با طرح تصاویر و گرافیکی مطابق با شبکه های جهانی با نام شبکه تهران کار خود را رسما آغاز کند. محمدعلی قاسمی مشاور هنری سازمان صدا و سیما در این باره به خبرنگار مهر گفت: سیستمی که برای شبکه تهران طراحی شده پیش از این وجود نداشته و بینندگان به زودی با فونت، گرافیک و نمایه های بصری تازه ای روبه رو می شوند که تا کنون از رسانه ملی ندیده‌اند.

مشاور هنری سازمان صدا و سیما افزود: قرار است این اتفاق به سایر شبکه ها هم تسری پیدا کند و مسئولان در بخش های مختلف سازمان این روزها در تلاش هستند تا نوروز ۹۵ با دستی پر و ایجاد فضایی متفاوت در شبکه های مختلف تلویزیون به خانه های مردم بیایند.

قاسمی با اشاره به اینکه به مرور تمام شبکه های تلویزیونی به سمت اچ دی شدن می روند و در بازار هم تلویزیون های ۴k روز به روز محبوبیت بیشتری نزد مردم پیدا می کند، عنوان کرد: اگر خاطرتان باشد تا دو سه سال پیش گوشی های موبایل اکثر مردم عادی بود و طیف خاصی از جوانان به دنبال مدل های روز دنیا بودند اما دنیا به سمتی رفت که ظرف کمتر از ۳سال امروز دست ۹۰ درصد مردم گوشی های هوشمند می بینیم.

وی ادامه داد: مشابه این اتفاق را امروز در تلویزیون ها شاهدیم. مثل زمانی که دستگاه های تلویزیون سیاه و سفید جایشان را به رنگی دادند امروز بحث دیجیتال و جایگزینی با آنالوگ چنان گسترش یافته که طی دو سه سال آینده تلویزیون های قدیمی از ۹۰ درصد خانه ها رخت برمی بندند و با جایگزینی دستگاه های جدید زحمات دوستان ما در عرصه ارتقای گرافیکی و کیفیت بصری بیش از امروز دیده می شود.

قاسمی در پایان اظهار کرد: چنین تغییراتی در کشور کار آسانی نیست و از این نظر ایران رتبه قابل قبولی در دنیا دارد و از آنجا که در اکثر کشورها تلویزیون ها بیشتر خصوصی هستند می توان گفت از این منظر در دنیا نمونه ای مشابه ایران در عرصه تغییر و تحولات فنی و بصری نداشته‌ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: