جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 دی 1394     
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد:
دولت ملزم به انجام تعهدات خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی برای قطع بیمه رانندگان تاکسی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: در حال حاضر بیمه 2 هزار و 500 نفر از رانندگان تاکسی قطع شده و دولت نیز از چند ماه گذشته یارانه ای را بابت بیمه رانندگان تاکسی پرداخت نکرده است ، همچنین  سازمان تامين اجتماعي نیز براساس قوانین از بیمه تاکسیرانان جدید به ناوگان تاکسیرانی خودداری نموده است.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز اظهار داشت: هرسال تعهدات دولت به صندوق‌های بیمه‌ای از جمله سازمان تامین اجتماعی انباشته می‌شود با توجه به روند فعلی سازمان تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بیمه‌ای قادر به انجام تعهدات خود نخواهد بود.

وی در خصوص تعهدات دولت به سازمان تأمین اجتماعی افزود: دولت نسبت به انجام تعهدات خود و پرداخت بخشی از بدهی‌های خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی ملزم می باشد تا حداقل شرایط موجود تا حدودی سامان بخشد در صورتی که دولت نتواند به تعهدات خود را در قبال اقشار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی انجام دهد مشکلات جدی در آینده بروز خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: در این راستا باید اقداماتی برای نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد همچنین دولت باید توجه جدی به وضعیت اتوبوس‌ها و تاکسی های پایتخت داشته باشد، تردد خودروهای فرسوده همواره چالش بزرگ کلانشهر تهران است .

سعیدی در ادامه نوسازی حمل و نقل عمومی فرسوده را برای رفاه و آسایش شهروندان ضروری خواند و گفت: دولت و شهرداری با جایگزینی وسایل حمل ونقل عمومی جدید در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و در نهایت کاهش آلودگی هوا گام بردارد.

وی در خصوص عملکرد ضعیف دولت در روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نقش مهمی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و رفاه و آسایش شهروندان دارد بنابراین دولت باید با برنامه‌ریزی منسجم و مناسب گام موثری در این راستا برداشته و عملکرد قابل قبول‌تری داشته باشد.

وی در خصوص اینکه خودروهای فرسوده از مهمترین منابع آلودگی هوای کلانشهر تهران هستند اذعان داشت: از راهکارهای مهم در کاهش آلودگی هوا از رده خارج کرن خودروهای فرسوده و عرضه سوخت استاندارد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ به ضرورت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مالکان خودروهای فرسوده گفت: با توجه به اینکه برخی از مالکان خودروهای فرسوده توان مالی مناسبی برای تعویض خودروی خود را ندارند ،بنابراین لازم است بانک ها با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این افراد زمینه را برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده محیا کنند.

سعیدی در ادامه در خصوص توسعه مترو اظهار داشت: در این راستا دولت و شهرداری باید همکاری های لازم را داشته باشند و دولت نیز سهم خود  در توسعه مترو را بصورت کامل بپردازد.

وی در پایان در خصوص ارتقاء فرهنگ ترافیکی افزود: برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی رسانه ها ، مطبوعات و نظام  آموزشی نقش موثری  خواهند داشته اما در حال حاضر کمبود آنها احساس می شود در برخی از کشورهای پیشرفته از مهد کودک به کودکان خود به صورت عملی فرهنگ حمل و نقل درون شهری و عمومی و رعایت حقوق شهروندان و چگونگی رفتار با افراد را می آموزند و کودکان با محیط شهر و فرهنگ ترافیکی آشنا خواهند شد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: