جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 دی 1394     
قطار بازسازی بافت‌های فرسوده پایتخت با کندی پیش می‌رود

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، وقتی امروز به ساختمان‌ها نگاه می‌کنیم علاوه بر نمای تقلیدی ساختمان‌ها با یک بلای جدید دست و پنجه نرم می‌کنیم که همانا تکنولوژی پیشرفته معماری است وهنوز به آن نیاز نداریم.

اساسی‌ترین رکن شهر چیزی است که ما آن را درک می‌کنیم فرم و شکل شهر از مجموعه بافت‌ها و نشانه‌ هایی تشکیل شده که ماهیت زیادی دارند و شکل شهر می‌تواند به مثابه شکلی معنادار تفسیر شود و البته تأثیر ذهنی از سیمای شهر برای هر شخص متفاوت خواهد بود و بسته به نوع و چگونگی شکل‌گیری فردی و اجتماعی در سیر تاریخی، برداشت متفاوتی از نمادها، سمبل‌ها و یا نشانه‌ها می‌تواند داشته باشد.

بافت‌های فرسوده و قدیمی، ساختمان‌های خالی از سکنه و در حال تخریب هر رهگذری را متأثر می‌کند و موجب آزار چشم رهگذران می شود. این معضل علاوه بر اینکه چهره و سیمای شهر را زشت و بدقیافه جلوه می‌دهد، در حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله خسارات سنگینی را به بار می‌آورد.

بر اساس آخرین آمار موجود در شهرداری تهران مجموع مبلغ تخفیفات از ابتدای سال 1388 تا پایان آذر ماه سال جاری برابر با 4 هزار و 810 میلیارد ریال است که تصویب و گزارشی از نتیجه استعلام وصول تخفیفات از مناطق کتباً به سازمان ارسال می‌شود. درهمین راستا سازمان نوسازی به عنوان نماینده شهرداری در خصوص پیشگیری فرآیند وصول مطالبات معرفی شد.

توضیح اینکه برای دریافت وجوه تخفیفات هر یک از پرونده‌های ساخت‌وساز در بافت فرسوده باید اسناد و مدارکی از قبیل تصویر پروانه ساختمانی، برگه اعلام عوارضی پرداختی و نقشه جانمایی ملک تهیه و به اداره کل راه و شهرسازی ارسال می‌شود که این امر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و تعیین شد تا فرآیند پرداخت بلافاصله در اداره کل راه و شهرسازی آغاز شود.

شهرداران باید برای رفع مشکلات همکاری و همدلی داشته باشند و نقد بررسی مسائل و مشکلات با دغدغه و دلسوزی توأم باشد تا این همدلی و همکاری منجر به حل و فصل مشکلات شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: