جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 دی 1394     
چین ازسوی ژاپن به اقدام نظامی تهدیدشد

مهر: به نقل از کونا، ژنرال «ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن از اعلام آمادگی توکیو برای اعزام ناو‌های جنگی به جزایر «سنکاکو» در دریای چین شرقی خبر داد.
 
وی احتمال اتخاذ چنین تصمیمی را ممانعت از ورود کشتی های چینی به حریم آبی این جزایر که بر سر مالکیت آنها بین دو کشور اختلاف نظر وجود دارد، عنوان کرد.
 
ناکاتانی در این باره گفت: اگر گارد ساحلی از پس حل مشکلات موجود برنیاید، نیروهای دفاع ملی ژاپن برای اجرای عملیات دریایی وارد عمل می شوند.
 
با این حال، وی گفت که هنوز درباره نحوه برخورد احتمالی با ناوهای چینی تصمیمی اتخاذ نشده است.
 
مجموعه جزایر سنکاکو که در حال حاضر بخشی از استان «اوکیناوا» ژاپن محسوب می شوند، محل مناقشه سه کشور چین، ژاپن و تایوان هستند.
 
در سال ۲۰۱۴، توکیو و پکن برای کاهش منازعات بر سر این جزایر به توافق رسیدند اما ادعای ژاپن مبنی بر ورود گاه به گاه کشتی های چینی به این محدوده به تداوم دامنه تنش ها بین دو کشور کمک می کند.
 
از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد: «یوشیهیدا سوگا» دبیر اول (سروزیر) کابینه ژاپن نیز در جلسه مطبوعاتی امروز سه شنبه هشدار داد که هر کشتی چینی که به دلیلی غیر صادقانه در حریم آبی ژاپن مشاهده شود با اخطار ترک محل مواجه خواهد شد.
 
گفته می شود که در تاریخ ۲۶ دسامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) یکی از کشتی های جنگی چین در نزدیکی جزایر مورد مناقشه سنکاکو رویت شده و همین آغازگر تنش های جدید بین دو کشور بوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: