جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 دی 1394     
تجهیز یک هزار مدرسه برای مقابله با خطرات احتمالی بلایای طبیعی

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری آموزش و پرورش در حال تجهیز یک هزار مدرسه برای مقابله با خطرات احتمالی بلایای طبیعی هستیم و تجهیز بالغ بر 400 مدرسه به سرانجام رسیده است.

شهردار تهران در حاشیه همایش"طرح مدرسه آماده" درجمع خبرنگاران با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش به عنوان نهاذی دربالاترین سطح آگاهی برای مقابله با بلایای طبیعی مخصوصا درشهری همانند تهران بسیار مهم است، گفت: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش در حال تجهیز یک هزار مدرسه برای مقابله با خطرات احتمالی بلایای طبیعی هستیم.

قالیباف افزود: خوشبختانه اقداماتی از قبل آغاز شده وتجهیز بالغ بر 400 مدرسه به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم مدارس را با استانداردهای مورد نظر تجهیز کنیم، تصریح کرد: شهرداری در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری، تهیه متون آموزشی و ایجاد تجهیزات لازم را برعهده دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: گروه های دوام را در محلات راه اندازی کرده ایم و تلاش می کنیم این گروه ها در مدارس نیز راه اندازی شود . معتقدیم اگر اینگونه باشد آموزش ها به منازل نیز منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه با هلال احمر در تمامی زمینه ها همکاری داریم، ادامه داد: انشالله تفاهم نامه ای- بین هلال احمر و شهرداری- که امروز امضا شد به زودی اجرایی می شود.

قالیباف در پاسخ به سوالی درخصوص اقدامات شهرداری در نوسازی مدارس پایتخت نیز گفت: شهرداری قانوناَ نمی تواند به نوسازی مدارس اعتبار خاصی را اختصاص دهد .در این حوزه دولت اعتباراتی را در نظرگرفته و آن را برای نوسازی به مدارس تخصیص می دهد. اما شهرداری با مصوبه شورای شهر در حوزه ایمنی مدارس اقداماتی را همه ساله در مدارس پایتخت انجام می دهد .

شهردار تهران ادامه داد: ستاد مدیریت بحران براساس قانون راه اندازی شده است و خوشبختانه هر زمان که لازم بوده تمامی نهادهای درگیر در این خصوص در این ستاد حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه هم  اکنون در زمینه پیشگیری همکاری خوبی با آموزش و پرورش داریم ،تاکید کرد : به حمدالله شاهد همکاری خوبی در این حوزه میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش هستیم .

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کاربری سوله های بحران نیز گفت: باید تاکید کنم که سوله های مدیریت بحران کارکرد اصلی خودشان را کماکان دارند.

وی افزود: در ده سال گذشته بیش از یک صد سوله در تهران ساخته شده است. 34 سوله در مناطق مختلف به طور 100 درصد درحوزه مدیریت بحران فعال است که از تجهیزات و امکانات لازم نیز برخوردار می باشند و حتی از این تعداد سوله هیچ استفاده دیگری نمی شود .

قالیباف تاکید کرد: حدود 60 تا 70 سوله دیگر نیز در شهر تهران وجود دارد که درست نیست از ظرفیت آنان برای شهروندان استفاده نشود البته در این سوله ها بخش های مدیریت بحران جدا و فعال هستند.

وی در پایان افزود: بخشی ازاین سوله ها در اختیار ورزش بانوان قرار گرفته که در واقع ورزش هم نوعی کمک به آمادگی شهروندان محسوب می شود، اما باید تاکید کنم در بخش دیگر افراد مرتبط با مدیریت بحران در این سوله ها حضور دارند و در واقع این طور نیست که کاربرد سوله های بحران تغییر کرده باشد.

 



index.jpg

درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: