جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 دی 1394     
ثبت‌نام دریافت "کارا کارت" برای ۲ گروه

تسنیم: علی ربیعی؛ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش تعاونی‌های مسکن از طرح جدید کارت اعتباری خرید کالا خبر داد و گفت: این طرح به نام "کارا کارت" در دو گروه مجزا برای "بازنشتگان تأمین اجتماعی و کشوری" و "زوج های جوان و کارمندان" اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز پس از انجام برخی امورات فنی و حل مشکلات موجود در سایت، بازنشسگان تأمین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سایتی که اعلام می‌کنیم برای دریافت کارت اعتباری ثبت نام کنند.

این طرح به صورت پایلوت در دو استان انجام می‌شود و افراد می‌توانند به میزان 4 برابر دستمزد خود از کارت خرید اعتباری بهره مند شوند.

ربیعی گفت: در طول مدت بازپرداخت افراد به هر میزانی که اقساط خود را پرداخت کرده باشند می‌توانند کارت خود را مجدداً شارژ کنند. فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی‌ها برای ارائه خدمات به بازنشستگان تأمین اجتماعی آماده هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر این طرح با بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز می‌شود و از هفته آینده بازنشستگان کشوری نیز می‌توانند از کارت خرید اعتباری بهره مند شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از آنجایی که بازنشستگان کشوری حقوق خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند افزود: صحبت‌هایی با مدیرعامل این بانک صورت گرفته و مقرر شده که بازنشستگان کشوری از هفته آینده برای دریافت این کارت به بانک صادرات مراجعه کنند.

ربیعی خبر داد: در مرحله‌های بعدی سایر طبقات اجتماعی می‌توانند از کارت خرید اعتباری وزارت کار بهره مند شوند.

وی بیان کرد: نامه‌ای را به کارفرمایان ارسال کردیم تا آنها ضمانت نیروی کار را برعهده بگیرند و اقشار حقوق بگیر بتوانند در کنار بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی از این طرح بهره مند شوند و همچنین برنامه‌ای برای افرادی که در هیچ کجا اشتغال ندارند در دستور کار داریم استفاده از ضمانت یارانه نقدی افراد یکی از گزینه‌های در دست بررسی برای افرادی است که در هیچ کجا اشتغال ندارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران نیز یکی از برنامه‌های مهم ما در این طرح هستند. صحبت‌هایی با مدیرعامل اتحادیه مصرف کارگری (امکان) صورت گرفته تا با تضامین درنظرگرفته شده کارگران بتوانند از طرح موجود بهره مند شوند.

ربیعی به جلسه تولیدکنندگان و کارفرمایان در معاونت رفاه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: جلساتی را با تولیدکنندگان برگزار کردیم تا بتوانیم با نرخ سود مناسب تسهیلات را به متقاضیان ارائه دهیم. اگر تولیدکننده‌ای در صورت تمایل بخواهد تخفیفی را به متقاضیان ارائه دهد مورد گرایش بیشتری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تمام افرادی که متقاضی این تسهیلات هستند درصورتی که تا دو ماه وام خود را تسویه کنند نرخ سود به آنها تعلق نمی‌گیرد و تسهیلات برایشان قرض الحسنه است اما اگر بیشتر از این مدت باشد نرخ سود 12 درصد محاسبه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در ادامه از ادامه این طرح برای زوجهای جوان و کارمندان خبر داد و گفت: در این طرح نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی گروه‌های هدف است.

ربیعی گفت: در راستای بانک اطلاعاتی که در دست داریم گروه‌های هدف را به بانک مرکزی معرفی می‌کنیم و در راستای منابع بیش از 4 هزار میلیارد تومانی که در نظر گرفته شده کارمندان و زوج‌های جوان می‌توانند با تخفیف 5 درصدی و با نرخ سود 12 درصدی از این تسهیلات بهره مند شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: