جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 دی 1394     
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد
قطعا مجلس در بودجه 95 مطالبه عمومی مردم که همان توسعه حمل ونقل عمومی است را پیگیری می کند

 با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در انتظار ارائه بودجه سال 95 از سوی دولت می باشد در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی که در ردیف بودجه عمرانی کشور دیده می شود نظر عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو هیات  رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده بحث هوای پاک که شعارش در همه جای شهر دیده می شود ابزار  رسیدن به آن در تمامی کلان شهرهای کشور به ویژه تهران دیده شود که مهمترین این موارد توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و در اختیار قراردادن آن به مردم است ،

بهروز نعمتی در ادامه سخنانش به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: تا زمانی که ما شاهد کاهش فشار هوا باشیم و همه مردم سعی در استفاده از خودروهای شخصی خود در سطح شهر را داشته باشند به هیچ کدام از اهداف خود در این زمینه نخواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: اما یکی دیگر از مشکلاتی که در این زمینه با آن روبرو هستیم فراهم نبودن شرایط استفاده مردم از ناوگانهای حمل و نقل عمومی می باشد، فرسوده بودن ناوگان های اتوبوسرانی ، تاکسی رانی و کمبود قطار در مترو  باعث می شود تا مردم در استفاده از این وسایل تمایل کمتری از خود نشان بدهند لذا به استفاده از خودروهای شخصی خودشان روی می آورند ، برای همین است که دولت و شهرداری باید همکاری یکپارچه و با مدیریت درستی را برای برطرف نمودن این معزل داشته باشند .

نعمتی خاطر نشان کرد: شاید نگاه  ما به موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل به صورت کلی نباشد اما اعتقاد بنده این است که دولت در بودجه سال 95 باید بودجه لازم را برای توسعه حمل و نقل عمومی را در نظر بگیرد تا در سال های آینده شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر ناوگانهای حمل و نقل عمومی و کمتر شدن آلودگی هوای شهر باشیم.

وی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس پیشنهادات زیادی را در این زمینه به دولت ارائه کرده اند که مسلما با شرایطی که در کشور حاکم است شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و اهواز زندگی کردن بسیار مشکل خواهد شد زیرا بسیاری از بیماری هایی که در آینده با آن مواجه خواهیم بود ناشی از همین آلایندگی ها است که قطعا برای ما و مردم مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

نعمتی در ادامه تصریح کرد: به اعتقاد بنده هم دولت و هم مجلس محترم باید برای تمامی این موارد راهکارهای مناسبی را پیش بینی کنند تا در سال آینده نیز با اینگونه مشکلات مواجه نشویم. ما امیدواریم که بحث توسعه ناوگان های حمل ونقل عمومی تا جایی پیش برود که دیگر شاهد تعطیلی مدارس و عواقب ناشی از بیماریهای تنفسی که برای آلودگی هوا بوجود آمده در کشور نباشیم.

عضو هیات رئیسه در خاتمه افزود : ما توقع داشتیم دوستانمان که در دولت هستند به جای اینکه 10هزار میلیارد هزینه را به خرید خودروهای شخصی اختصاص دادند این هزینه را صرف توسعه ناوگان های حمل و نقل عمومی و سرمایه گذاری در این بخش می کردند تا مشکلات ما در این زمینه برطرف می گردید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: