جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 دی 1394     
پارلمان جدید مصر آغاز به کار کرد

فارس: پارلمان جدید مصر امروز یکشنبه با تمام اعضای جدید خود تشکیل جلسه داد. این جلسه پس از گذشت بیش از 3 سال از خلأ قانونی و پارلمانی در مصر تشکیل شد.
 
اولین جلسه مجلس نمایندگان به ریاست «بهاء ابو الشقه» رئیس ائتلاف حزب «الوفد» که از لحاظ سنی از همه نمایندگان جدید بزرگ‌تر است آغاز شد.
 
از جمله برنامه‌های این جلسه، قرائت تصمیم‌های قضایی و کمیته عالی انتخاباتی (شماره 103) و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای از سرگیری جلسات مجلس قرائت شد و سوگند یاد کردن نمایندگان برای پایبندی به قانون اساسی است.
 
احتمال می‌رود علی عبدالعال بعد از آنکه دیروز از حمایت ائتلاف «دعم مصر» برخوردار شد، در رقابت برای ریاست پارلمان پیروز شود.
 
ائتلاف «دعم مصر» توسط مسئولان و نظامیان سابق رهبری می‌شود و اغلب اعضای پارلمان را در بردارد.
 
رقیبان عبدالعال، «علی المصلحی» وزیر سابق عرضه و تجارت داخلی و «توفیق العکاشه» شخصیت  جنجال‌برانگیز رسانه‌ای و «کمال احمد» نماینده پارلمان هستند.
 
در این جلسه علاوه بر انتخاب رئیس پارلمان، کمیته ویژه 3 الی 7 نفره تشکیل خواهد شد که اعضای آن را رئیس جلسه اجرایی انتخاب می‌کند تا بر انتخابات نظارت داشته باشند.
 
در صورتی که هیچ یک از افراد موفق به تصاحب ریاست پارلمان نشود، انتخابات برای بار دوم در بین کاندیدهایی که بیشترین رای را آورده‌اند دوباره برگزار خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: