جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 دی 1394     
تهران به لحاظ آلودگی هوا شهری ناپایدار است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیر شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران روز شنبه در جلسه شورای مدیران سازمان حمل و نقل وترافیک گفت: تهران در20روز متوالی از 21آذر تا 10دی با وضعیت بحرانی آلودگی هوا سپری شد.

وحید حسینی تهران را از نظر آلودگی هوا شهری ناپایدار دانست و اظهار کرد: درصورتی که تهران وزش باد و تغییرات جوی را نداشته باشد، در بازه زمانی 30 تا 40 ساعته از وضعیت پاک، به اضطرار می رسد. لذا تهران از نظر آلودگی هوا شهری ناپایدار است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد معتقدند که بلندمرتبه سازی غرب تهران، جلوی وزش باد را گرفته است، تصریح کرد: میدان باد تهران نمی تواند تحت تاثیر ساختمان های بلند مرتبه باشد، چرا که میدان باد از کوه های شمالی شهر تهران است.

حسینی با اشاره به این که فرآیند ارایه خدمات در مراکز معاینه فنی خودروهای تهران کاملاً مکانیزه است، خاطرنشان کرد: طبق آمار به دست آمده، 10 تا 15 درصد مالکان خودروهای شهر تهران، درطول سال به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند، ولی پلیس ادعا دارد که این رقم 80 درصد بوده و فرآیند معاینه فنی نامطلوب است.

وی به تعطیلی مدارس در شرایط اضطرار آلودگی هوا اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته اضطرار نمی خواست که در خصوص تعطیلی مدارس و ادارات در این شرایط، کار غیرقانونی انجام دهد. به دنبال این مسئله مقرر شد استانداری تهران به بازنویسی آیین نامه جلسات اضطرار آلودگی هوا بپردازد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: