جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 17 دی 1394     
تلاش برای تغییر فضای تولید و عرضه محصولات رقابتی در صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : امروز خودروسازان باید نسبت به تغییر فضای تولید و عرضه محصولات با کیفیت و رقابتی اقدام و حرکتی جدی نمایند تا شاهد تحرک بیشتر در بازار خودروهای داخلی باشیم.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز مهمترین تقاضای مصرف کنندگان داخلی را ارتقاء کیفی تولیدات داخلی اعلام کرد و گفت : افزود : امروز رضایت مصرف کننده و بازار داخل تنها با توجه به کیفیت و تنوع در تولید قانع می شود.

وی تصریح کرد : بر اساس قانون ارتقاء کیفی خودروها که در سال 89 مصوب گردید خودروسازان باید هر 3 ماه یا 6 ماه گزارشی را در این راستا به مجلس ارائه کنند که متاسفانه مدتی است این اقدام از سوی شرکتها صورت نگرفته این در حالی است که متولی رسیدگی به این مساله وزارت صنعت و معدن است که به نظر می رسد در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از  مشکلات کنونی صنعت خودرو ریشه ای است، گفت : ارتقاء کیفیت ،رشد بهره وری ، حل مسائلی در ارتباط با قیمت و ارائه خدمات پس از فروش در صنعت خودرو از جمله مواردی و گام های مهمی است است که با اقدامات و برنامه ریزی های جدی و عمل به آنها حل می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین طرح برخی از مباحث در خصوص ارتباط کیفیت خودروها و با قطعه سازی به نوعی قیاس مع الفارق دانست و گفت : مسلما قطعه ساز تا زمانی که خودروساز قطعه ای را  در خواست نکند تولید نمی کند بنابراین هر گونه ارتباط این موضوع صرفا به قطعه سازان قضاوت درست و منطقی نیست.

نعمتی همچنین وجود بازار یک سویه خودرو ایران را بخشی از مشکلات این صنعت ذکر کرد و افزود : این شرایط موجب شده تا شرکتها کمتر به فکر کیفیت باشند طبعا در چنین بازاری نیز کیفیت و خدمات پس از فروش نیز چندان معنای درستی نخواهد داشت.

وی در ادامه بهبود فضای کسب و کار در کشور را مهمترین حرکت و تصمیم دولت در حمایت و تقویت صنعت خودرو اعلام کرد و گفت : با بهبود فضای کسب و کار در حوزه خودروسازی کشور یقینا سرمایه گذار خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در این صنعت اقدام نموده و در پسا برجام شاهد حضور جدی و عملی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود : با ایجاد بستر و شرایط لازم برای سرمایه گذاران و امنیت سرمایه گذاری کشور قطعا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صنعت ورود خواهد کرد و این حرکت می تواند گامی در جهت رفع موانع و مشکلات در این حوزه باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: