جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 دی 1394     
انتقاد رییس اسبق پلیس راهور تهران از بازار داغ موتورسیکلت در فصل سرد سال :
موتورسیکلت ها مهم ترین عامل تصادفات جرحی پایتخت

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رییس اسبق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این که موتورسیکلت های بی کیفیت و غیر ایمن در کشورمان حتی در فصل سرد سال نیز از بازار داغی برخوردارند، گفت: البته تولیدکنندگان، واردکنندگان و فروشندگان موتورسیکلت، با توجه به سودی که از محل تولید و عرضه آنها می برند با وجود موضوعاتی مانند آلودگی هوا و حوادث ترافیکی و مرگ و میر ناشی از آن، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.  

سرهنگ بازنشسته سید هادی هاشمی افزود: با توجه به انبوه آلودگی که موتورسیکلت ها تولید می کنند و علاوه بر آن مرگ انبوهی از راکبان خود را رقم می زنند، سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت باید برای بهبود شرایط موجود، رویکرد خود را در خصوص تولید و واردات این وسیله، مورد بازنگری قرار دهند.  

وی با اشاره به این که تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورسیکلت برای به دست آوردن سود بیشتر، به ایمنی راکب و کیفیت محصول خود کمتر توجه می کنند، اظهار کرد: به همین دلیل، موتورسیکلت ها به صورت مستقیم، باعث مرگ و میر شهروندان در حوادث ترافیکی شده و از طریق آلوده کردن هوا نیز به صورت غیر مستقیم، مسبب انواع بیماری ها و حتی مرگ و مردم می شوند. 

سرهنگ هاشمی با بیان این که بیشترین تصادفات جرحی پایتخت را موتورسیکلت سواران به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: یکی از عوامل ایجاد آشفته بازار موتورسیکلت در کشور، نبود قوانین بازدارنده و کارآمد است و برای کاهش آمار مرگ و میر و آلودگی هوا، قانونگذاران باید مقررات موجود را مورد بازنگری قرار دهند.

وی با اشاره به این که قدرت مانور موتورسیکلت بالا و به همان نسبت قوانین موجود ضعیف است، اظهار کرد: به همین دلیل، موتورسیکلت سواران به راحتی قانون را زیر پا می گذارند و برای همین، امروز پارکینگ های شهر پر از موتورسیکلت هایی است که به علت قانون شکنی، توقیف شده اند اما مالکان انها ترجیح می دهند دیگر سراغ موتورسیکلت توقیف شده خود را نگیرند.

رییس اسبق پلیس راهور پایتخت در پایان در خصوص دلیل عدم مراجعه مالکان موتورسیکلت های توقیفی برای تحویل گرفتن وسیله نقلیه خود، خاطرنشان کرد: چون آنها می توانند با مبالغی به مراتب کمتر از جریمه ای که برایشان در نظر گرفته شده، به راحتی موتورسیکلت نو و صفر کیلومتر برای خود خریداری نمایند. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: