جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
حمله شدید پوتین به مقامات کی یف

مهر: اقدام رئیس جمهور اوکراین در لغو آتش بس و حمله به مواضع جدائی طلبان با واکنش تند کرملین مواجه شد به طوری که  "ولادیمیر پوتین" به صراحت اعلام کرد روسیه به هیچ وجه در قبال کشته شدن روس تبارها در اوکراین سکوت نمی کند.

به گزارش رویترز، ساعاتی بعد از حمله ارتش اوکراین به جدائی طلبان شرق این کشور، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، لب به انتقاد از "پترو پوروشنکو" همتای اوکراینی خود گشود و اعلام کرد که مسکو به هیچ وجه در برابر کشته شدن روس تبارها در سرزمین انقلاب نارنجی و همچنین به خطر افتادن منافع روسیه در این کشور سکوت نمی کند.

پوتین همچنین اوضاع موجود در اوکراین را با اوضاع لیبی، عراق و سوریه مقایسه کرد و گفت که پوروشنکو مسئول خون های ریخته شده در اوکراین است.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت : پوروشنکو با این کار نشان داد که اهمیتی به مشورت با من، آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند نمی دهد.

اشاره پوتین به گفتگوی دو ساعته رئیس جمهور اوکراین است که روز دوشنبه به صورت چهار جانبه با رؤسای جمهور روسیه و فرانسه و صدر اعظم آلمان انجام شده بود.

پوتین در ادامه اظهار داشت: در حالی که ما از صلح حمایت می کنیم اما با این وجود رئیس جمهوری اوکراین تصمیم به از سر گیری عملیات نظامی گرفته است. وی مسئول از بین رفتن مسیر صلح در اوکراین است. در توان روسیه نیست که ساکنان کریمه و سواستوپول را از این مناطق با هدف جلوگیری از حمله افراطیون اوکراین خارج کند.

وی با بیان اینکه باید از پیاده سازی سناریوی عراق و لیبی برای اوکراین جلوگیری کرد، تصریح کرد: دوستی میان روسیه و چین بر ضد هیچ طرفی نیست و مسکو روابط خود را با واشنگتن قطع نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه بحران اوکراین را برای منطقه تهدید کننده خواند و افزود: روسیه از فشار آمریکا بر فرانسه برای ممانعت از فروش جنگنده‌های میسترال به مسکو اطلاع دارد. ناتو بدون در نظر گرفتن منافع روسیه در حال گسترش نفوذ خود در مرزهای ما است.

روز گذشته پوروشنکو بعد از پایان دوره آتش بس تعیین شده از سوی کی یف، اعلام کرد که این دوره تمدید نمی شود و متعاقب آن ارتش اوکراین حملات خود به مواضع جدائی طلبان را از سر گرفت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: