جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
تست مخازن 3 هزار اتوبوس گاز سوز تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت:3 هزار دستگاه از اتوبوس های شهر گاز سوز هستند و هر اتوبوس 7 مخزن گاز دارد که در بررسی ها تمامی این مخازن مورد تست قرار می گیرد.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل  و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت:  با وجود اینکه تست مخازن در حوزه مسئولیت های شهرداری قرار ندارد، با تایید شورای شهر از اسفندماه سال گذشته تست مخازن این اتوبوس ها توسط شهرداری و زیر نظر اداره استاندارد آغاز شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش مراکز مرتبط با این کار  افزود: تا مدتی پیش روزانه مخزن 15 دستگاه اتوبوس گاز سوز مورد تست و بررسی قرار می گرفت اما  اکنون هر روز مخزن گاز 30 اتوبوس مورد بررسی قرار می گیرد.

تشکری هاشمی از تست و بررسی مخازن گاز بیش از 700 دستگاه اتوبوس از اسفند ماه تاکنون سخن گفت و بیان داشت: و تمام مخازنی که از نظر کارکردی عمر مفیدشان به پایان رسیده برای معدوم شدن به اداره استاندارد تحویل داده شده است .

وی همچنین اظهار داشت: مخازن گاز سوزی که فرسوده هستند باید تعویض شوند تا از خطرات و حوادث احتمالی جلوگیری شود، البته برخی از مخازن نیز با تعمیرات مجددا قابل استفاده هستند.

معاون حمل  و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بیان اینکه براساس قانون هزینه تست مخازن اتوبوس های گاز سوز برعهده شهرداری نیست اما اکنون مدیریت شهری برای حفظ ایمنی مسافران این هزینه ها را متقبل شده است گفت: هر اتوبوس گاز سوز 7 مخزن گاز دارد که در بررسی ها تمامی این مخازن مورد تست قرار می گیرند و هزینه تست هر اتوبوس حدود 417 هزار تومان می شود.

وی ادامه داد: پس از تست تمامی مخازن، مخزن هایی که فرسوده باشند و عمر مفیدشان به پایان رسیده باشد  تعویض می شوند که هزینه هر مخزن جدید حدود 3 میلیون تومان است.

تشکری هاشمی در پایان با اشاره به اینکه چنانچه تمامی مخازن یک اتوبوس فرسوده باشد با هزینه تعویض لوله ها، شیرآلات و اتصالات باید برای هر اتوبوس حدود 25 میلیون تومان هزینه شود، خاطرنشان کرد:مدیریت شهری علی رغم مسئول نبودنش برای تست مخازن اتوبوس های گاز سوز این امر را برعهده گرفته تا با جان و سلامتی شهروندان بازی نشود و معدوم کردن مخازن فرسوده نیز نباید تحت عنوان توقیف مطرح شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: