جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 دی 1394     
روز اجرای برجام نزدیک است

تسنیم: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی با کریستین جنسن همتای دانمارکی خود، کنفرانس خبری مشترکی برگزار کردند.

ظریف در ابتدا گفت: روابط ایران و دانمارک روابطی طولانی است که سال های گذشته به دلیل تحریم ها دچار فرار و نشیب‌هایی بوده است. در سالهای گذشته در حوزه فرهنگ و آموزش همکاری های خوبی داشتیم.

وی افزود: گروه‌های کاری در حوزه حقوق بشر و نظارت بر آن فعالیت خوبی داشته اند. زمینه های بسیار خوبی برای گفتگو بین دو کشور وجود دارد. زمینه همکاری در حوزه سیاسی هم داریم مانند مشکل تروریسم و افراط در منطقه.

جنسن وزیر خارجه دانمارک نیز در ادامه گفت همانگونه که آقای وزیر اشاره داشتند مذاکرات بسیار خوبی داشتیم. در 80 سال گذشته روابط خوبی داشتیم و امسال نیز شاهد گسترش خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز اجرای برجام نزدیک است و تحریم ها به زودی پایان خواهند یافت. ایران دارای توانایی برای تبدیل شدن به یک مرکز در این منطقه است. درباره نقش مثبت تر و فعال تر ایران در این منطقه می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

وزیر خارجه دانمارک افزود: دانمارک در مبارزه با تروریسم در همه جای جهان فعال بوده و از تمام کشورهایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند حمایت می‌کند. داعش نه تنها خطری برای منطقه بلکه کل جهان است. حکومت داعش در بخشهایی از عراق و سوریه باید متوقف شود.

ظریف در ادامه این کنفرانس خبری گفت: اعتقاد داریم با رفع تحریم های ظالمانه در روزهای آتی آخرین موانع برای همکاری برداشته خواهد شد.

وی افزود: زمینه های متعددی برای همکاری بین ایران و دانمارک وجود دارد؛ همکاری بانکی زیرمایه این همکاری ها است. هیچ مانعی برای کشورهای اروپایی برای حضور در بازار مالی ایران وجود ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: