جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 دی 1394     
قائم مقام ستادمعاینه فنی اعلام کرد:
هیچ خودروی پلیسی به مراکز معاینه فنی مراجعه نکرده است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،قائم مقام ستادمعاینه صبح امروز درنشست اصحاب رسانه با بیان اینکه 3 میلیون خودرو طی 9 ماهه سال جاری در کل کشور معاینه فنی شدند،اظهار کرد: 300 هزارخودرو درشهرتهران و 150 هزار خودرو در شهرستان های استان تهران طی 9 ماهه سال جاری به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند.

نواب حسینی منش در جمع خبرنگاران بابیان اینکه 3 میلیون و 700 هزار خودرو در شهر تردد می کنند، اظهار کرد : درصورت دریافت معاینه فنی این تعدادخودرو به 10 درصد از آلودگی شهر کمک می شود.

وی به معاینه فنی 300 هزار خودرو طی 9 ماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: 27 درصد خودروها یی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، مردود شدند که از این تعداد18 درصد به آلایندگی ، 11درصد مربوط به آزمون ترمز و 39 درصد مربوط به عیوب ظاهری خودروها بوده است.

قائم مقام ستاد معاینه فنی، خرید و فروش برچسب معاینه فنی را خلاف قانون دانست و گفت: وظیفه پی گیری این خلاف برعهده پلیس راهوراست و ستاد معاینه فنی خودرو از سالم بودن خودرو در تنها روز مراجعه جهت معاینه فنی آگاه است .

حسینی منش با بیان اینکه 14 مرکز معاینه فنی در شهر تهران فعال است، گفت: این مراکز می‌توانند روزانه نسبت به انجام معاینات فنی 6000 خودرو اقدام کنند اما در حال حاضر تنها 1000 دستگاه خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خودروسازان تنها دو سال خودروی خود را گارانتی می‌کنند و این مسئله بدین معناست که دو سال به خودروهای خود اطمینان دارند، گفت: این در حالی است که سن معاینه فنی پنج سال است و از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود سن معاینه فنی را به دو سال کاهش دهند.

قائم مقام ستادمعاینه فنی در ادامه گفت: براساس قانون، پلیس باید مانع تردد خودروهای فاقد معاینه فنی شود و ضمن فک پلاک، آن‌ها را به تعمیرگاه هدایت کنند.

حسینی منش با بیان اینکه خودروهای پلیس فاقد معاینه فنی هستند، گفت: باید بگویم که هیچ خودروی پلیسی به مراکز معاینه فنی مراجعه نکرده و این نشان می‌دهد که آن ها اعتقادی به معاینه ندارند و حتی در سخنانشان معاینه فنی را کاغذپاره می‌نامند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: