جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 دی 1394     
نبود ساز و کار مناسب جهت اخذ مالیات از مصرف کنندگان خودروهای وارداتی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : تعیین تعرفه بر اساس ارزش دلاری پیشنهاد خوبی برای تعیین تعرفه واردات خودرو در شرایط کنونی است.

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به طرح برخی پیشنهادات به منظور تغییر تعرفه واردات خودرو افزود : در حال حاضر برخی از خودروهای لوکس در بازار وجود دارد که حجم موتور بالایی ندارند از این جهت تعیین تعرفه واردات خودرو بر اساس حجم موتور نمی تواند معیار درست و دقیقی برای تعیین تعرفه واردات خودرو باشد.

وی تصریح کرد : قطعا افرادی که از توان مناسبی برای خرید و استفاده از خودروهای لوکس برخوردارند دریافت تعرفه بر اساس ارزش دلاری می تواند راهکار خوبی باشد که هزینه استفاده از این خودروها نیز از آنها دریافت شود.

وی تصریح کرد : در صورتی که تعرفه واردات خودرو بر اساس ارزش دلاری  محاسبه شود این کار می تواند منبعی در امد خوبی برای دولت باشد.

وی با اشاره به مزیت در نظر گرفتن ارزش دلاری به  عنوان معیار تعیین تعرفه واردات خودرو خاطر نشان کرد : در صورتی که مبنای تعرفه واردات خودرو به جای حجم موتور ارزش دلاری شود این اتفاق باعث می شود ضمن اینکه محدودیتی برای استفاده از خودروهای لوکس و گران قیمت در داخل نباشد بلکه مصرف کننده  این خودروها نیز هزینه استفاده از این خودروها را پرداخته و دولت نیز با استفاده از این خودروها نیز در آمد لازم را کسب کند.

وی گفت : متاسفانه اخذ مالیات در کشور ما از ساز و کار مناسبی برخوردار نیست از این رو به نظر نمی رسد موضوع اخذ مالیات از مصرف کننده خودروهای وارداتی پیشنهادی مناسبی و موثری نخواهد بود.

نماینده آذربایجان شرقی و ورزقان در خانه ملت با اشاره به لزوم وجود تعرفه واردات خودرو در شرایط کنونی خاطر نشان کرد :  البته معتقدم تعرفه واردات خودرو با برداشت تحریم ها نباید به نحوی باشد که خودروسازان در حاشیه امن قرار گرفته و هر خودرویی را با هر نوع کیفیت و قیمتی را تولید و عرضه کنند.

دهقانی  گفت :  متاسفانه با وجود مشکلات موجود ، همچنان خودروسازان از هزینه مالی بالایی برخوردارند به طوری که این مساله موجب شده تا دولت تسهیلاتی که در اختیار خودروسازان قرار می دهد اما همزمان با حمایت های صورت گرفته باید به تدریج تعرفه  ها نیز کاهش یابد تا خودروسازان نیز به لحاظ کمی و کیفی و استانداردها نیز تولیداتشان را به روز نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: