جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 دی 1394     
معادن شن و ماسه بزرگترین معضل زیست محیطی در جنوب غرب تهران

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز، بزرگترین معضل زیست محیطی در جنوب غرب پایتخت، وجود معادن شن و ماسه است.

وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ ، با بیان اینکه منطقه ۱۸ قدمت چندانی ندارد، گفت: قرار نبود تهران این‌قدر گسترده شود، لذا بسیاری از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران مانند منطقه ۱۸ قدمت‌شان به ۳۰ سال هم نمی‌رسد.

وی افزود: حدود ۳۰ سال پیش شهرداری در منطقه ۱۸ دایر شد لذا بسیاری از صنایع آلاینده و معادن شن و ماسه از قبل در این مناطق وجود داشتند که باید اقدامات عاجل برای برون‌رفت آنها صورت گیرد.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: اخیراً یک معدن بزرگ را تعطیل کرده‌ایم و برای معادن دیگر محدودیت گذاشته‌ایم تا آسیبی برای شهروندان نداشته باشد. ما کارخانه بزرگ ذوب‌آهن را نیز در این منطقه تعطیل کردیم.

نوروزی تصریح کرد: عمده‌ترین معضل زیست‌محیطی منطقه ۱۸، کارخانه‌ها و معادن شن است.

وی ادامه داد: این صنایع قدمت‌شان به ۵۰-۴۰ سال و قبل از آن می رسد و باید بپذیرند که شهر جای زندگی است نه جای صنایع آلاینده؛ لذا باید به خارج از شهر منتقل شوند.

شهردار منطقه ۱۸ با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، گفت: ما بر اساس این قانون با صنایعی که برای شهروندان مشکل ایجاد کنند، برخورد می‌کنیم.

نوروزی با تاکید بر اینکه تنها هستیم گفت: سازمان محیط‌زیست و اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه ما را بیشتر همراهی کنند.

وی با بیان این مطلب که تکلیف این صنایع مشخص است، گفت: یا باید تکنولوژی‌شان را ارتقا دهد یا جایی در میان شهر تهران، منازل مسکونی و مدارس ندارند.

۴۰۰ هکتار معدن معضل منطقه است

شهردار منطقه ۱۸ با تاکید بر این مطلب که وجود معادن شن و ماسه معضل بزرگ زیست‌محیطی است، گفت: ۴۰۰ هکتار معدن داریم که عمق برخی از آنها به ۱۵۰ متر می‌رسد.

نوروزی تاکید کرد: این معضلی جدی نه برای منطقه که برای کل تهران است. باد کوچکی که بلند می‌شود، منشأ اصلی گرد و غبار در جنوب تهران می‌شود ضمن اینکه از نظر امنیتی شهروندان ما را با مشکل روبرو می‌سازد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از آسیب‌های مهم در منطقه ۱۸، تبدیل باغات و زمین‌های کشاورزی به محدوده‌های صنعتی و مسکونی بود که با تصویب طرح تفصیلی، جلوی بخشی از این آسیب‌‌ها گرفته شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: