جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 دی 1394     
سوخت خودروهای پرمصرف را در هیچ کجای دنیا شاهد نیستیم

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف سوخت خودروهای کشور از لحاظ درجه استاندارد و کیفیت ، بیش از حد مجاز بوده و ما در هیچ کجای دنیا شاهد سوخت پر مصرف این چنینی نیستیم.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ؛ با اشاره به مصرف بیش از حد استاندارد سوخت خودروها اظهار داشت: مصرف سوخت خودروهای کشور از لحاظ درجه استاندارد و کیفیت ، بیش از حد مجاز بوده و ما در هیچ کجای دنیا شاهد سوخت پر مصرف این چنینی نیستیم.

وی تصریح کرد : رعایت استانداردها و ارتقاء کیفیت از سوی خودروسازان به ویژه در بخش سیستم استاندارسازی مصرف سوخت ، کمک شایانی در بهبود وضعیت جوی و آلودگی ها خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان باید موظف به رعایت استاندارها شوند ،افزود: مصرف بیش از حد استاندارد سوخت و وجود خودروهای فرسوده در سطح شهر ، عامل مهم تشدید آلودگی در کلان شهر ها است که اگر کیفیت خودروها ارتقاء پیدا نکند ، آلایندگی هوا فاجعه بار خواهد شد.

وی ادامه داد: بدلیل تردد خودروها در کلان شهرها ،دودهای ناشی از این وسایل نقلیه بی کیفیت ، در هوا باقی مانده و افراد جامعه بیشترین ضرر و آسیب را ، از این بی تدبیری ، خواهند دید.

سعیدی با اشاره به خطرات جبران ناپذیر آلودگی هوا بر جان و سلامت افراد گفت : کمک به رفع آلودگی و مدیریت آن ، کاری عملی می‌خواهد که اجرای تاثیر گذار آن مستلزم کنترل در عملکرد دستگاه ها ی مربوطه و همچنین الزام خودورسازان ، به تولید با کیفیت است در غیر این صورت ، هیچ اتفاق مثبتی در حل این مشکل به وجود نمی آید .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: