جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 دی 1394     
پاکستان لرزید

به گزارش شبکه های خبری پاکستان، زمین لرزه امروز در پاکستان، در ایالت پنجاب در مناطق مرکزی و ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور، شدیدتر از سایر مناطق بوده است.

موسسه لرزه نگاری پاکستان، مرکز این زمین لرزه را نقطه ای واقع در کوه های هندوکش در مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان اعلام کرد. عمق این زمین لرزه نیز 175 کیلومتری از سطح زمین اعلام شده است.

هنوز گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی ناشی از این زمین لرزه اعلام نشده است.
هشت روز پیش نیز زمین لرزه شدیدی به بزرگی شش و 9 دهم ریشتر مناطق وسیعی از پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را لرزاند و موجب مجروح شدن دهها نفر در پاکستان شد.

روز چهارم آبان ماه سال جاری نیز زمین لرزه ای به بزرگی هفت و نیم ریشتر مناطقه وسیعی از پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هند را لرزاند که موجب کشته شدن دست کم 300 نفر در پاکستان شد.

مرگبار ترین زمین لرزه پاکستان در دهه اخیر، در مهر سال 84 رخ داد. این زمین لرزه ای به بزرگی هشت و شش دهم ریشتر در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، 74 هزار کشته و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره بر جای گذاشت.

در شهریور 1392 (سپتامبر 2013) نیز وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان به بزرگی 7.7 مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بیش از 852 نفر کشته و هزاران نفر را مصدوم و تحت تاثیر قرار داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: