جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 دی 1394     
طرح تفکیک پسماند در تهران شکست خورده است

به گزارش گروه محیط زیست شهردرای نیوز،عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: طرح تفکیک پسماند در شهر تهران با شکست رو به رو شده است.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ؛ با بیان اینکه طرح تفکیک پسماند در شهر تهران با شکست رو به رو شده است، اظهار داشت: بهترین قانون در سال 83 برای تفکیک پسماند به تصویب رسید، اما تاکنون در تهران اجرایی نشده است.

وی افزود: قانون تفکیک پسماند در سال 83 بعد از 7 سال در سه مجلس به تصویب رسید و در سال بعد این آیین نامه اجرایی شد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، اضافه کرد: بر اساس قانون تا سال 90 تمام زباله ها باید از مبدأ تفکیک و به محله های مورد نظر انتقال داده می شدند، اما این کار در حال حاضر تنها از مخازن انجام می شوند.

حقانی با بیان اینکه در حال حاضر کودکان کار و برخی افراد دیگر جامعه در کنار خیابان ها، زباله ها را از داخل مخازن ها تفکیک می کنند، تأکید کرد: برای رفع این امر تنها شهرداری تهران مسئول نیست و همه مردم باید با شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران شهری باید با سیاست های تشویقی و تنبیهی مردم را در تفکیک زباله از مبدأ مشارکت دهند و مانند کشورهای قدرتمند مردم را تشویق کنند که زباله را به صورت تفکیک شده تحویل دهند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر یادآور شد: برای اجرایی شدن قانون تفکیک پسماند از مبدأ به حضور پررنگ مردم نیازمندیم و تا زمانی که آنها مشارکت نداشته باشند شهرداری مجبور است زباله ها را از مرکز دفن، جداسازی کند.

حقانی با بیان اینکه در شهری مانند کرمانشاه تفکیک پسماند از مبدأ به خوبی صورت می گیرد، افزود: برای محقق شدن هر کاری باید کیفیت و نظارت در آن به درستی مطرح باشد.

وی تأکید کرد: در قانون پسماند شهرداری موظف به جمع آوری زباله های خانگی و اداری در شهر است و موظف نیست که زباله های خطرناک بیمارستانی را جمع آوری کند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در خصوص جداسازی زباله های بیمارستانی، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان و بیمارستان های تحت پوشش موظفند زباله های بیمارستانی را بی خطر کنند و بعد با پیمانکار و یا شهرداری برای جمع آوری آنها قرارداد منعقد کنند.

حقانی با تأکید بر اینکه زباله های بیمارستانی بسیار خطرناک هستند، گفت: این زباله ها باید توسط وزارت بهداشت به پسماند عادی تبدیل شوند.

وی با تاکید براینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و غیره هر کدام مسئول جمع آوری زباله های خود هستند، افزود: صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش نقش مهمی در آگاه سازی مردم ایفا می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: