جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 دی 1394     
طرح مباحثی متناقص در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به ورود کمیسیون انرژی به موضوع بنزین های وارداتی گفت : طرح موضوعات و اخباری مبنی بر عدم استاندارد بنزین های وارداتی کمیسیون انرژی را بر آن داشت تا در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی ورود نموده و در این زمینه جلساتی را برگزار نماید.

ناصر سودانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : تاکنون مباحثی که در خصوص کیفیت و عدم استاندارد بنزین های وارداتی مطرح گردیده متناقص بوده از این رو همچنان جمع بندی نهایی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت : در برخی از گزارشات ارائه شده موضوع عدم استاندارد یورو4 و آلایندگی بنزین های وارداتی مطرح بوده است ضمن اینکه در مواردی نیز در این زمینه تکلیف شده است.

وی خاطر نشان کرد : در جلسات آتی کمیسیون انرژی مجلس قرار است موضوع کیفیت بنزین های وارداتی با حضور مسئولان ذی ربط به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها، به برگزاری جلسات کمیسیون انرژی و سایر دستگاههای مربوطه در خصوص تاثیر بنزین های وارداتی در افزایش آلایندگی هوا اشاره کرد و گفت : البته در بررسی های صورت گرفته مطرح شده که این امکان وجود دارد که تنها منبع الودگی هوا مربوط به موضوع بنزین های وارداتی نبوده و باید مواردی چون کیفیت گازوئیل و سایر سوخت های مصرفی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

سودانی افزود : البته این مساله نیز مطرح است که در صورت استفاده از بنزین با استاندارد بالاتر نیز اگر خودروهای نیز از کیفیت لازم برخوردار نباشند امکان آلایندگی بیشتر وجود دارد .

اظهارات و بررسی های صورت گرفته در حالی است که طي چند سال گذشته توليد و عرضه بنزين پتروشيمي‌ها به‌عنوان متهم اصلي آلايندگي هواي كلانشهرها اعلام شده و انتظار مي‌رفته که پس از حذف اين بنزين از چرخه سوخت‌رساني كشور و گسترش توزيع بنزين يورو 4از شدت آلاينده‌ها در هواي شهرهاي بزرگ كاسته شود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: