جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 دی 1394     
ثروتمندانی که فقیر شدند

 تسنیم: شاخص میلیاردرهای بلومبرگ حاکی است میزان دارایی و ثروت 400 میلیاردر بزرگ جهان طی سال 2015 میلادی با افت 19 میلیارد دلاری مواجه شده است.


به گزارش بلومبرگ، کاهش قیمت جهانی کالاها و نشانه های مربوط به افت رشد اقتصادی چین تاثیر زیادی بر افت شاخص ثروت سرمایه داران بزرگ جهان در سال 2015 میلادی داشته است. این نخستین بار از سال 2012 میلادی است که این شاخص با کاهش روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افت شاخص سهام در بازارهای جهانی طی سال 2015 تاثیر زیادی بر کاهش ثروت و دارایی ثروتمندان بزرگ جهان برای نخستین بار در 3 سال گذشته داشته است. نگرانی ها نسبت به وجود مازاد عرضه نفت، کاهش هزینه های مصرفی در چین و افت قیمت جهانی کالاهای مختلف تاثیر زیادی بر کاهش ثروت و دارایی ثروتمندان بزرگ داشته است.

کارلوس اسلیم مالک غول بزرگ مخابراتی مکزیک با بیشترین کاهش شاخص ثروت در سال 2015 میلادی روبرو شده است به طوری که ارزش سهام شرکت مخابراتی آمریکا موویل در سالی که گذشت با افت 25 درصدی همراه شده است.

اسلیم که در ماه می 2013 میلادی ثروتمندترین فرد جهان بوده امسال به رتبه پنجم تنزل کرده است. وی در سال های گذشته بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه و ثروت خود را از دست داده است.

وارن بافت سرمایه دار مشهور آمریکایی نیز که سومین ثروتمند بزرگ جهان بوده، 11.3 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داده است. شرکت برکشایر هاتهاوی متعلق به وارن بافت برای نخستین بار از سال 2011 میلادی با زیان روبرو شده است.

بیل گیتس مالک و پایه گذار شرکت مایکروسافت آمریکا نیز که از ماه می 2013 میلادی ثروتمندترین فرد جهان بوده، با کاهش 3 میلیارد دلاری ثروت و سرمایه مواجه شده است.

این مساله موجب شده است تا آمانسیو اورتگا سرمایه دار بزرگ اسپانیایی به صدر فهرست بزرگترین ثروتمندان جهان ارتقا یابد و جای گیتس را بگیرد. اورتگا از ژوئن 2012 میلادی تاکنون بزرگترین ثروتمند اروپا بوده است.

این گزارش افزود: 400 ثروتمند بزرگ جهان در مجموع بیش از 3900 میلیارد دلار ثروت و دارایی در اختیار دارند که این رقم بیشتر از تولید ناخالص داخلی هر کشوری در روی کره زمین به غیر از آمریکا، چین و ژاپن است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: