جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 دی 1394     
احتمال بارش باران اسیدی در اصفهان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: خوشبختانه سامانه بارش‌زایی از غرب استان وارد شده است که امروز موجب بارش در مناطق غربی و جنوبی استان خواهد شد این سامانه تا پایان هفته بر روی اصفهان فعال خواهد بود و پس از آن جای خود را به سامانه بارشی جدیدی خواهد داد.

حسن خدابخش در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز سامانه بارشی به استان وارد خواهد شد که بر اساس آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق غربی و جنوبی شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه در مناطق مرتفع و سردسیر نیز موجب بارش برف خواهد شد. سامانه بارشی تا پایان روز پنجشنبه بر روی استان فعال خواهد بود و پس از خروج آن بلافاصله سامانه بارشی دیگری از روز جمعه وارد اصفهان می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در خصوص احتمال بارش باران اسیدی در اصفهان پس از چند روز وارونگی هوا، ادامه داد: معمولا هنگامی که آلودگی هوا به صورت مداوم وجود داشته باشد سولفاتی که در هوا باقی می‌ماند با باران ترکیب شده و موجب اسیدی شدن آن می‌شود.

خدابخش با بیان اینکه البته میزان اسیدی و قلیایی بودن باران پس از بارش مشخص می‌شود، تصریح کرد: احتراق‌های ناقص و SO2 موجود در هوا می‌تواند باعث اسیدی شدن باران شود و دور از انتظار نیست، البته این مهم فقط به اصفهان مربوط نمی‌شود بلکه در تمام نقاط جهان پس از آلودگی چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هوای اصفهان تا پایان هفته همراه با مه گرفتگی، ابرناکی و بارش پراکنده است، گفت: دمای اصفهان در 24 ساعت آینده بین 10 درجه بالای صفر تا سه درجه زیر صفر متغیر است، همچنین در همین مدت زمان خور و بیابانک با 12 درجه بالای صفر گرم‌ترین و بویین و میاندشت با 13 درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: