جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 دی 1394     
نجات 6 تن از چنگ قاتل نامرئی

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این خبر گفت: در ساعت 6:51 صبح امروز، تماس‌های شهروندان حاکی از وقوع گازگرفتگی در یکی از ساختمان‌های مسکونی منطقه تهرانسر بود که بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 104 به محل حادثه واقع در شهرک پاسداران تهرانسر اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی بود اظهار کرد: در طبقه دوم این ساختمان یک واحد 80 متری قرار داشت که تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان همسایه‌ها اقدام به بازکردن در و ورود به خانه شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش‌نشانان 6 تن از ساکنان این واحد مسکونی شامل 2 زن، 2 مرد و 2 کودک بودند که آنان را به عوامل اورژانس تحویل دادند که 2 زن به دلیل بالا بودن میزان مسمومیت به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

ملکی نقص در سیستم بخاری و نصب غیراصولی دودکش را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این حادثه اقدام به موقع همسایه برای ورود به خانه، باعث نجات جان این افراد شد. شهروندان باید توجه داشته باشند که در فصول سرد اگر از بخاری استفاده می‌کنند، هیچ‌گاه تمامی درب‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه ندارند و در نصب لوازم گازسوز خود نیز استانداردهای لازم را رعایت کنند. موضوع دیگر شیوه نصب دودکش است که دودکش هم همواره باید دارای شیب مثبت باشد. همچنین باید از استفاده از لوله‌های آکاردئونی نیز خودداری کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: