جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 دی 1394     
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد:
آلودگی هوا باید از منشاء کنترل شود

آلودگی هوا آثار ناگواری بر سلامت انسان دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همزمان با استمرار آلودگی هوای تهران، با اعلام این که آلودگی هوا در هر شرایطی که روی دهد، می تواند آثار و پیآمدهای ناگواری بر سلامت انسان داشته باشد، گفت: اگر آلودگی هوا از منشاء کنترل نشود، اثرات و عوارض جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

دکتر سلیمان عباسی افزود: آلودگی هوا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که فعالیت کارخانه ها، بنزین غیر استاندارد و خودروهای غیر استاندارد، از عوامل اصلی تشدید آن محسوب می شوند و از سویی، دست اندازی بشر در محیط زیست به افزایش آلودگی هوا و گرد و غبار منتهی می شود.

وی با اشاره به آسیب ها و تأثیرات ناگواری که آلودگی هوا دارد، لزوم شناسایی عواملی که در آن نقش دارند و راه های مقابله با این عوامل را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: آلودگی هوا، آثار نامطلوبی از نظر جسمی بر بیماران تنفسی و قلبی بر جای می گذارد و باعث تشدید بیماری آنها می شود.

دکتر عباسی با بیان این که آلودگی هوا می تواند در ایجاد یا تشدید برخی بیماری ها نقش داشته باشد، تصریح کرد: آلاینده ها برای سلامتی مضر هستند و باید به مردم آموزش های لازم در خصوص نقشی که می توانند در کاهش آلاینده ها داشته باشند، داده شود.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که مردم با تغییر عادت در ایجاد آلودگی هوا نقش دارند و می توانند به بهبود شرایط کمک کنند، خاطرنشان کرد: البته در این زمینه باید نقش دستگاه های مختلف که مسئولان آنها می توانند در جهت کاستن از آلودگی هوا تلاش کنند را نیز نباید فراموش کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: