جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 دی 1394     
جریان نوسازی ناوگان مینی بوسرانی کشور نیازمند تسهیلات بلاعوض است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور گفت : تامین خودرو جایگزین همچنان مشکل جریان نوسازی مینی بوس های فرسوده است.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اقدام سازمان راهداری جهت ارائه تسهیلات نوسازی به مینی بوس های فرسوده اظهار داشت : در شرایطی که بیش از 80 درصد مینی بوس های فعال در کشور فرسوده است اختصاص  این تسهیلات ضرورت داشت این در حالی است که با اختصاص این تسهیلات همچنان مشکل جایگزینی وجود دارد.

وی با همچنین با اعلام اسقاط بیش از 2 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در کشور گفت : با وجود اسقاط این تعداد مینی بوس فرسوده اما همچنان مینی بوس های برون شهری موفق به دریافت خودرو جایگزین نشده اند.

وی افزود : در جریان اسقاط این 2 هزار مینی بوس فرسوده تنها درصدی از دارندگان مینی بوس های درون شهری موفق به دریافت مینی بوس جایگزین شده اند.

وی تاکید کرد : در شرایطی که حداکثر خودرو تامین شده از تولیدات داخلی در سال کمتر از هزار دستگاه است ضرورت دارد تا برای تامین نیاز در این بخش اقداماتی صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با توجه به مشکل قیمت خودروی جایگزین برای صاحبان مینی بوس های فرسوده گفت : با توجه به مشکل قیمت مینی بوس در بازار این مساله نیز مشکلاتی را برای دارندگان خودروهای فرسوده و جایگزین ایجاد نموده است که با اختصاص تسهیلات سازمان راهداری بخشی از این مشکلات برطرف شده است.

غضنفری از جمله اقدامات کارآمد جهت توسعه و نوسازی ناوگان مینی بوس رانی را  اعطای تسهیلات بلاعوض در این حوزه ذکر کرد و اظهار داشت :  در شرایطی که قیمت هر دستگاه مینی بوس مبلغی در حدود 120 میلیون تومان است و این مبلغ نسبت به درآمدهای ناچیز رانندگان مینی بوس فراتر از حد توان این قشر است باید تسهیلاتی بلاعوض برای نوسازی در این حوزه اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به عمر بالای مینی بوس های فرسوده در کشور اظهار داشت : در شرایطی که عمر بسیاری از مینی بوس ها در کشور به بالای 20 سال می رسد ضرورت دارد تا به سرعت اقداماتی موثری در این ارتباط صورت گیرد.

وی گفت : با نوسازی مینی بوس های فرسوده قطعا بخش مهمی از هزینه های دولت در مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از تردد آنها کاهش خواهد یافت .

به گفته وی هم اکنون سازمان راهداری جهت نوسازی مینی بوس های فرسوده حدود 70 درصد قیمت خودرو را تسهیلاتی با بهره 6 درصد ارائه می کند.

وی همچنین در خصوص طرح معادل سازی گواهی اسقاط خودروها بر جریان نوسازی در این حوزه گفت : معادل سازی گواهی اسقاط هر چند طرح بسیار خوبی برای نوسازی ناوگان سنگین است اما اجرای آن به نفع صاحبان خودروهای فرسوده سنگین و سرعت بخشی به نوسازی در این بخش نگردید بلکه موجب شد تا فضای مناسبی برای حضور دلالان فراهم شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: