جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 دی 1394     
چرا دلار از صعود ایستاد؟

به گزارش ایسنا، پیام بانک مرکزی آمریکا به همراه یاس سرمایه گذاران از تدابیر محرک مالی بانک مرکزی اروپا که برخلاف انتظار چندان قوی نبودند، باعث شد سرمایه گذاران خوش بین نسبت به دورنمای ارز آمریکا عقب نشینی کنند.

آمار کمیسیون مبادله معاملات کالا نشان می‌دهد سرمایه گذاران بزرگی مانند صندوقهای تامینی، سرمایه گذاری روی صعود دلار در سه هفته گذشته را کاهش داده اند.

به گفته یک استراتژیست ارزی در بانک میزوهو در نیویورک، انتظار نمی‌رود تحکیم سیاست پولی در آمریکا به سرعت انجام بگیرد و این امر در حال حاضر بر دلار تاثیر گذاشته است.

شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر 10 ارز بزرگ دنبال می‌کند، ماه جاری 0.9 درصد کاهش داشته است. ارز آمریکا تا روز جمعه در توکیو 3.7 درصد در برابر یورو کاهش داشت و 1.0971 دلار معامله شد و در برابر ین ژاپن با 2.3 درصد کاهش، به 120.32 ین رسید.

این شاخص تا پایان نوامبر که سرمایه گذاران پیش بینی می‌کردند بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی را تحکیم خواهد کرد و همزمان بانکهای مرکزی در اروپا و ژاپن سیاستهای محرک مالی کم سابقه ای را اجرا می‌کنند، حدود 9 درصد افزایش داشت.

معاملات نشان می‌دهند معامله گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در سال 2016 دو بار نرخها را افزایش دهد که کمتر از چهار بار افزایش پیش بینی شده در خود این بانک است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: