جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 6 دی 1394     
ابهام در ارائه گزارش سازمان استاندارد در خصوص کیفیت و استاندارد بنزین های وارداتی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مهمترین عامل افزایش آلایندگی هوای کلان شهرها را تردد خودروهای با سوخت غیر استاندارد اعلام کرد و گفت :  قطعا تردد خودروهای با سوخت استاندارد  تاثیری در این وضعیت نخواهد داشت از این رو به نظر می رسد عمده ترین عامل افزایش آلودگی هوای تهران استفاده از خودروها و سوخت غیر استاندارد است.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به طرح مباحثی طی ماه های اخیر  در خصوص عدم  استاندارد بنزین های وارداتی  و اعلام گزارش سازمان استاندارد خاطر نشان کرد : تا هفته گذشته که سازمان استاندارد گزارشی را مبنی بر استاندارد بودن بنزین وارداتی به کمیسیون انرژی ارائه نکرده است.

وی تصریح کرد :  تا این لحظه در کمیسیون انرژی در خصوص مساله بنزین وارداتی هیچ مباحثی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت سلامتی جامعه در شرایط فعلی اظهار داشت : معتقدم سلامتی مردم از همه چیز اولا تر است و  چنانچه از ورود و عرضه سوخت غیر استاندارد و حرکت خودروهای فاقد استاندارد لازم جلوگیری شود قطعا شاهد این میزان آلایندگی هوای نخواهیم بود.

نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : امروز متاسفانه تردد خودروهای سواری فرسوده ، کامیون ها و اتوبوس های فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی آلایندگی بسیار بالایی را ایجاد می کنند ، در چنین شرایطی ضرورت دارد تا خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی شوند ضمن اینکه سوخت این خودروها نیز نیازمند بررسی بیشتری است.

انصاری در ادامه در خصوص طرح مباحثی در خصوص سه نرخی شدن قیمت بنزین گفت : تا کنون در این ارتباط در کمیسیون انرژی و صحن علنی مجلس مطلبی مطرح نشده است.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و عدم تعادل درآمد ها با قیمت کالاها ، به نظر نمی رسد این گونه پیشنهاد افزایش قیمت و یا سه نرخی شدن طرح مناسبی نباشد چرا که این اقدام فشار اقتصادی و بار هزینه بیشتری را بر مردم تحمیل خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: