جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 دی 1394     
ویتامین‌ D در ابتلا به ام اس مؤثر است

باشگاه خبرنگاران: دکتر علایی متخصص مغز و اعصاب گفت: علت صددرصد قطعی که مشخص کند بیماری ام اس چه علتی دارد هنوز نه تنها در ایران بلکه در جهان مشخص نشده است، اما متخصصان مغز و اعصاب از لحاظ تئوری عامل ژنتیک، عوامل طبیعی که به صورت تئوری مطرح است مانند ویروس‌ها و  کمبود ویتامین D را سه عامل اصلی در بروز بیماری ام اس می‌دانند.

وی ادامه داد: علائم بیماری ام اس بستگی به نوع و شدت بیماری دارد و این که کدام قسمت از سیستم عصبی دچار ضایعه شده است به عنوان مثال اگر قسمت بینایی مغز باشد بیمار دچار مشکل بینایی می‌شود و اگر اعصاب کنترل کننده حرکات دست و پا دچار ضعف حرکتی شده و در قسمت تعادل مغز دچار ضایعه شود بیمار دچار مشکلات تعادلی می‌شود.

دکتر علایی بیان کرد: طبق آخرین مطالعات زنان 3 برابر بیشتر از مردان به ام اس مبتلا می‌شوند. بنابراین بیشترین آمار مبتلایان به این بیماری را زنان تشکیل می‌دهند. بیشترین سن شیوع این بیماری 25 تا 30 سالگی و سنین بالاتر حتی 60 سالگی هم در ایران مشاهده شده است.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: برای این که بدن سالمی داشته باشیم و به بیماری ام اس مبتلا نشویم می‌توانیم عوامل محیطی مؤثر در این بیماری را مورد توجه قرار دهیم و به خصوص کمبود ویتامین D را جبران کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استرس‌های روحی و هیجانات در بروز ام اس تأثیر مستقیم دارد افرادی که مستعد این بیماری هستند در زمانی که دچار استرس و هیجان می‌شوند علائم بیماری ظهور می‌کند. بنابراین باید تمرین کنیم که با مشکلات و مسائل زندگی با آرامش و به طور منطقی برخورد کنیم و به دنبال حل آن مسئله باشیم تا این که مضطرب و افسرده شویم و خود را در معرض بیماری‌هایی چون ام‌اس قرار دهیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: