جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 دی 1394     
3 هزار اتوبوس فرسوده در تهران در حال تردد است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شهر تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: هم اکنون شش هزار دستگاه اتوبوس در تهران فعالیت می کند که نیمی از آن ها فرسوده است.

وی گفت: در شش سال گذشته، هیچ اتوبوسی به تهران داده نشده است.

تشکری هاشمی با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران افزود: این آلودگی هیچ ارتباطی به طبیعت ندارد زیرا منشاء بیش از 80 درصد منابع آلوده کننده هوای شهر تهران خودروها و موتورسیکلت ها است.

وی گفت: برای کاهش آلودگی هوا باید از تردد خودروهای فرسوده در شهر تهران جلوگیری شود.

تشکری هاشمی افزود: هر خودروی فرسوده 40 گرم در هر کیلومتر تولید آلودگی دارد.

معاون شهرداری تهران گفت: جلوگیری از تردد خودروهای بدون معاینه فنی و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو از دیگر راه های کاهش آلودگی هواست.

تشکری هاشمی افزود: مترو هیچ آلودگی ندارد و آلودگی مترو مساوی صفر است.

وی با بیان اینکه در بخش ساخت مترو کم کاری شده است، گفت: بودجه مصوب مجلس برای مترو در سال 94 ، 235 میلیارد تومان است که این مبلغ فقط برای ساخت یک کیلومتر مترو کافی است.

تشکری هاشمی افزود: از این مبلغ فقط 47 میلیارد تومان آن برای ساخت 300 متر مترو اختصاص داده شده است.

وی گفت: البته شورای اسلامی شهر تهران دو هزار میلیارد تومان برای توسعه ساخت مترو در سال 94 پیش بینی کرده که طبق مصوبه باید 50 درصد از منابع داخلی شهرداری و 50 درصد از منابع دولتی تامین شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: درحال حاضر شهرداری تهران تا به امروز هزار و 155 میلیارد تومان هزینه کرده است.

تشکری هاشمی گفت: ما می دانیم دولت محدودیت های منابع مالی دارد اما درخواست داریم که از منابع ارزی ایران در خارج از کشور به ویژه کشور چین برای مترو استفاده شود.

وی گفت: طبق قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مصرف سوخت، باید سالانه 4 میلیارد تومان به داخل شهرها برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود که این عدد هیچ گاه محقق نشد.

تشکری هاشمی افزود: از محل اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی نیز باید 60 درصد به شهرداری ها داده شود که براساس قانون تاکنون 900 میلیارد تومان باید به شهرداری تهران اختصاص داده می شد که در حال حاضر فقط 57 و نیم میلیارد تومان از دولت دریافت شده است.

وی در زمینه سخنانی که از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه بودجه مترو در جای دیگر صرف شده است، گفت: بنده نیز این موضوع را از اخبار شنیدم و حتما اشتباهی صورت گرفته است و هیچ اعتباری از بودجه صرف جای دیگری نشده و حتی در تلاشیم از دیگر طرح های عمرانی بکاهیم و در مترو هزینه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در روزهای آینده چند ایستگاه در خط سه مترو و همچنین خط متروی فرودگاه مهرآباد به بهره برداری خواهد رسید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: