جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 دی 1392     
تاج: پول باید منطقی وارد فوتبال شود

فارس: مهدی تاج در نشست رونمایی از تنها سامانه مخابراتی فوتبال ایران با نام 6090 گفت: ما از مدیران باشگاه‌ها، رؤسای هیأت‌های فوتبال و مدیران آی‌تی دعوت کرده بودیم تا به این جلسه بیایند و هر کدام که آمدند خیلی فرق نمی‌کند. باید در ابتدا بگویم حقوق ورزشی یکی از حقوق شناخته شده ورزش در همه دنیاست و طبق آئین‌نامه سازمان لیگ از این حقوق 5 درصد، هیأت‌های فوتبال 5 درصد، فدراسیون فوتبال برای تامین درآمدهای تیم ملی 10 درصد و 80 درصد هم از این پول به باشگاه‌ها می‌رسد.

وی ادامه داد: بر اساس توافقنامه‌ای که با سامانه 6090 به امضا رسیده قرار است کلیه پیامک‌های فوتبال از طریق این سامانه ارسال گردد و آنچه مسلم است این است که ما یکی از حقوق فوتبال را در بخش اول اجرایی کردیم. اگر پول در فوتبال نباشد امکان اداره این ورزش سخت می‌شود و باشگاه‌های ما هم گرفتاری‌هایی مبنی بر بی‌پولی دارند.

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: مگر پول از حقوق شناخته شده به فوتبال برسد مورد تائید AFC است، و در همه جای دنیا همین طور است که پول تبلیغات و حق پخش به باشگاه‌ها می‌رسد و اگر این پول از طریق صدا و سیما به فوتبال وارد شود نامش درآمد است که به شیوه منطقی به فوتبال وارد می‌شود. همه جای دنیا به فوتبال پول می‌آید اما به شیوه منطقی. در دنیا حق پخش بسیاری از تیم‌ها بالای 50 درصد است و به راحتی باشگاه‌شان را از این درآمد اداره می‌کنند. ما هم به دنبال این هستیم تا توسط هیأن رئیسه فدراسیون این حق را عملی کنیم و آقای کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون و رئیس مجمع بیشتر در این باره صحبت خواهد کرد.

تاج ادامه داد: ما مبلغی را برای حق پخش در قرارداد جدید در زمان مناسبی که بودجه مجلس بسته نشده بود، پیشنهاد دادیم و این امکان بود که در مجلس این بودجه دیده شود. البته امسال که گذشت و ما در سال سوم قراردادمان حضور داریم و هفته‌های آخر را طی می‌کنیم. باقیمانده این حق پخش را هم که بگیریم میان باشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد اما از سال آینده هم تبلیغات محیطی به مزایده می‌رود و هم حق پخش با شرایط جدیدتری انجام می‌شود. به نظرم سامانه 60-90 کار درستی است و پول آن اگر بیشتر از حق پخش نباشد کمتر از آن هم نخواهد بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: