جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 دی 1394     
روایت شبکه‌های موبایلی در شب یلدا

ایسنا: طی هفته‌های گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی در قالب پست‌های مختلفی یادآور می‌شدند که می‌توان مراسم شب یلدا را بدون بهره‌گیری از اینترنت و موبایل به شکل سنتی برگزار کرد. برهمین اساس بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر پروفایل‌های خود را تغییر داده و به جای آن از طرح‌های مختلفی که به منظور عدم استفاده از موبایل در شب یلدا طراحی شده بود استفاده کردند.

حتی دامنه این موضوع از این هم فراتر رفته و در شبکه‌های اجتماعی مطالبی به نقل از وزیر ارتباطات منتشر شده و در قالب آنها عنوان شد به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا در شب 30 آذرماه از ساعت 20 الی 1 بامداد روز بعد اینترنت 3G و موبایل قطع خواهد شد. البته در انتهای این مطلب هم اینگونه عنوان شده بود که این نقل قول تنها جنبه شوخی دارد.

از سوی دیگر در فضای واقعی برخی اپراتورهای تلفن همراه مانند سایر مناسبت‌های سال، طرح‌های تشویقی مختلفی را به این مناسبت طراحی کرده و از ارائه تخفیف در خرید سیم کارت گرفته تا ارائه آهنگ پیشواز رایگان و بسته‌های اینترنتی متنوع، تخفیف‌های ویژه‌ای برای مشترکان خود در نظر گرفتند.

با این وجود وزیر ارتباطات هم به موضع گیری نسبت به این موضوع پرداخته و در قالب پیامی در شبکه‌های اجتماعی متذکر شد: «امشب شب یلداست. شبی که از دیرباز مردم خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کردند و از مصاحبت با هم لذت می‌بردند. امروزه فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برای تسهیل و افزایش ارتباطات انسانی ساخته شدند و باید با استفاده صحیح و به جا از این فناوری‌ها نگذاریم در این فرآیند معکوس زمینه‌ساز کاهش ارتباط باشیم و با هم گفت‌وگو از نزدیک گفت‌وگو کنیم از خاطرات بزرگ‌ترها بپرسیم و از شنیدن و گفتن داستان‌های خوب بهره گیریم.»

به هر حال خوب یا بد به نظر می رسد این روزها اینترنت و فناوری‌های نوین به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده‌اند و حتی اگر بتوان در مناسبت‌های خاصی هم مردم را قانع کرد که برای ساعاتی از این فضا فاصله بگیرند بلافاصله پس از پایان این مدت در قالب شبکه‌های اجتماعی به دنبال بیان خاطرات خود از آن دوره پرداخته و تجربیات و عکس‌های خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. بر همین اساس از شامگاه گذشته تا کنون هم فضای غالب بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام با انتشار عکس‌های متنوع کاربران رنگ و بوی یلدایی به خود گرفته و بیشترین مطالبی که دراین شبکه مشاهده می شود عکس های کاربران از مراسم شب یلداست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: