جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
فتوای تاخیر نماز برای تماشای فوتبال

العالم: عضو شورای علمی فتوای وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر، با صدور فتوایی ، تأخیر نمازهای عشا و تراویح را برای دیدن مسابقه فوتبال الجزایر و آلمان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل جایز اعلام کرد.

روزنامه "البلاد" چاپ الجزایر نوشت: "کمال بوزیدی" عضو شورای علمی فتوای وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر، در فتوایی اعلام کرد: این حکم با استناد به حدیث پیامبر اکرم (ص) "لولا أن أشق على أمتى لأمرتهم أن یؤخروا العشاء إلى ثلث اللیل أو نصفه: اگر بر امتم سخت تمام نمی‌شد، آنان را به تأخیر نماز عشاء تا یک سوم یا نیمه شب دستور می‌دادم" اعلام شده است.

وی افزود: این حدیث بهترین دلیل بر صحت چنین حکمی از نظر شرعی است و مستحب است که مسلمانان نماز عشا و تراویح(ازنمازهای مستحبی اهل سنت در ماه رمضان) را طبق حدیث نبوی به تأخیر بیاندازند تا شهروندان الجزایری بتوانند مسابقه تیم ملی فوتبال این کشور در مقابل آلمان در برزیل را مشاهده کنند.

وزارت امور دینی الجزایر همچنین افطار بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور در بازی با تیم ملی آلمان در جام جهانی برزیل را با استناد به فتوای قدیمی شورای علمی فتوای این کشور که در آن افطار بازیکنان را حین بازی با آلمان در جام جهانی سال 1982 مجاز اعلام کرده بود، مجاز دانست.

این وزارتخانه اعلام کرد: کسی که خواهان صدور فتوای افطار بازیکنان است، به فتوای قدیمی شورای علمی فتوای الجزایر که برای بازی تیم ملی فوتبال این کشور مقابل آلمان در سال 1982 صادر شده بود، مراجعه کند.

تیم فوتبال الجزایر پس از تساوی در برابر روسیه به عنوان تیم دوم گروه خود  به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل صعود کرد. این تیم در این مرحله با تیم قدرتمند آلمان روبرو خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: