جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
افتتاح 52 بوستان و احیای آرامستان های قدیمی در پایتخت خبرداد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری تشریح برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان، از فعالیت 24 ساعته مجموعه بهشت زهرا (س ) در شبهای قدر و بهسازی 8 میدان بزرگ در پایتخت خبر داد.

مجتبی عبداللهی در نشست خبری تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان که صبح امروز برگزار شد با اشاره به افتتاح 5 ایستگاه آتش نشانی طی روزهای گذشته در پایتخت گفت: با بهره برداری از این ایستگاهها مجموع ایستگاه های آتش نشانی شهر تهران به 108 ایستگاه افزایش یافت که تعداد ایستگاه های اتش نشانی پایتخت تا پایان سال جاری به 120 ایستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه  در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران که مصوب شورای اسلامی شهر تهران است 150 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران باید دائر شود که بنا به استاندارد NFBA هر پنجاه هزار نفر یک ایستگاه و هر هفتاد و پنج کیلومتر مربع باید یک ایستگاه آتش نشانی داشته باشد، تصریح کرد : تمامی این ایستگاه ها جانمایی شده اند بطوریکه تا پایان سال جاری 8ایستگاه دیگر ساخته می شود، این در حالیست که ایستگاه های گلابدره در دربند، دارآباد، بازار حضرتی یا تقاطع مولوی و خیابان مصطفی خمینی، یوسف آباد و تهرانسر در چند روز گذشته افتتاح شدند .

 معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره اینکه بهشت زهرا(س) تا سال 95 گنجایش دفن شهروندان تهرانی را دارد، تصریح کرد : با تمهیدات صورت گرفته  فاز 1،2،3 به مجموعه بهشت زهرا(س) اضافه شده اند که با توجه به میزان متوفیان در روز، تا سال 97  مشکلی نخواهیم  داشت .

عبدالهی با تاکید بر اینکه آرامستانهای قدیمی پایتخت احیا می شوند، گفت: سیاست بر این است که از تمرکز زدایی در تدفین اموات در یک نقطه خارج شویم بطوریکه اکنون  از 140 گورستان قدیمی ،60 گورستان کاربری شده و از  80 گورستان باقی مانده در خصوص کاربری 47 گورستان اقدامات لازم صورت گرفته است ، نگاه ما این است که در گورستان های گذشته توجه به آخرت و معاد، دفن ویژه و خاص و مکانی به صورت متمرکز و نیمه متمرکز برای دفن داشته باشیم . منظور از دفن های ویژه و خاص درخصوص امامزاده ها و مجوز های خاصی است که برای آنها داده می شود در نظر داریم برخی از گورستان های قدیمی را احیا کنیم و به دنبال مکان بزرگی برای دفن نیز هستیم.

عبدالهی با اشاره به فعالیت بهشت زهرا در شب های قدر گفت: بهشت زهرا در ایام شب های قدر به صورت 24 ساعته فعال بوده همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی و نمازجماعت در مقبره الشهدا نیز انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از افتتاح 52 بوستان در سال جاری در شهر تهران خبر داد و گفت  : بوستان باغ گلها در منطقه 2، دوستدار کودک در منطقه 18 ، شهر دانش و طبیعت و بوستان ایرانیان در منطقه 19 ، بوستان بانوان در لویزان، باغ ملک در منطقه 1، باغ بهشت در مصلی امام خمینی(ره)، بوستان فناوران در منطقه 15 افتتاخ خواهد شد. در عین حال درختکاری به صورت ویژه در سال جاری در در دستور کار قرار گرفت است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: