جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 آذر 1394     
آغاز بازیافت اختصاصی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در پنج منطقه شهر تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از شروع اجرای طرح جدیدی در حوزه مدیریت پسماندهای جامد شهری در برخی از مناطق شهرداری تهران خبر داد و افزود:سازمان مدیریت پسماند دررویکردی نوین نسبت به جمع آوری پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در پنج نقطه تهران اقدام می کند.

حسین جعفری اعلام کرد: بر اساس مذاکرات بعمل آمده با ادارات مدیریت پسماند مناطق و همچنین پیمانکاران فعال در حوزه بازیافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی ، فرآیند خرید، جمع آوری و بازیافت انواع این پسماندها در مناطق 7 ، 9 ، 10، 12 ، 17 به صورت رسمی آغاز شد.

جعفری با اشاره به گذشت یک دهه از آغاز آموزش و فرهنگ سازی جهت افزایش مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک و کاهش تولید در مبدأ، اظهار کرد: بر اساس تجربیات کسب شده در عرصه تفکیک پسماندها در مبدأ در شهر تهران، اجرای طرح جدیدی در حوزه مدیریت پسماندهای جامد شهری در برخی از مناطق شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اجرای فرآیند جمع آوری انواع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در غرف بازیافت سایر مناطق شهرداری تهران افزود: با توجه به تولید انواع مختلفی از پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در منازل مسکونی ، واحدهای اداری، تجاری و آموزشی ، اجرای این طرح را باید به عنوان گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست و عدم آغشتگی پسماندهای عادی شهری به این نوع پسماندهای خطرناک بر شمرد.

 جعفری خاطر نشان کرد: در صورت تفکیک پسماندهای خشک و تر در مبدأ تولید و همچنین جلوگیری از ورود پسماندهای خطرناکی چون پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی به جریان پسماند تهران، می توان ضمن افزایش کیفیت کمپوست تولیدی در مجتمع آرادکوه، نسبت به امحاء بهینه و مناسب انواع پسماندهای خشک، تر و همچنین پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در شهر تهران امیدوار بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: