جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 آذر 1394     
تداوم مشکلات صنعت خودرو با ادامه انحصار و اعمال نظر دولت بر این صنعت

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت : تا زمانی که انحصار و اعمال نظر دولت را در همه موضوعات ،علی الخصوص صنعت خودرو داریم مشکلات در قیمت و کیفیت وجود خواهد داشت.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به مشکلات موجود در اجرای قانون در کشور تصریح کرد : دخالت دولت همیشه موجب تضعیف قانون شده از این رو باید این مساله هر چه سریعتر حل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات و فضا برای فعالان بخش اقتصادی و غر دولتی فراهم شود ، اظهار داشت : دولت باید امکانات و شرایط را برای ایجاد فضای رقابتی و کسب و کار فعالان بخش اقتصادی و غیر دولتی فراهم کند و خود  نیز از محل درآمد های این بخش کسب در آمد کند و از این منظر فرصت را برای خود فراهم کند نه اینکه بنگاه داری نماید.

وی گفت : امروز در زیر دست و پای تصمیمات و دستورالعمل ها و دخالت ها به شکلی هم حقوق مردم و هم حقوق دولت تضییع می شود از این رو هر چه فضای کسب و کار فعال تر شده و رونق بگیرد دولت از محل آنها بهتر در آمد کسب خواهد کرد.

وی اظهار داشت : تا زمانی که دولت بنگاه داری می کند فضای بسیار سختی حاکم است و اجرای قانون نیز طبعا سخت تر و فعالیت بخش خصوصی نیز ضعیف تر خواهد شد.

نماینده گلستان ، گرگان و اق قلا تصریح کرد : متاسفانه به قدری عرصه برای فعالان اقتصاد تنگ شده که راه نفس کشیدن وجود ندارد و دولت نیز نفسش دارد می رود.

امامی با توجه به اختصاص تسهیلات خرید خودرو از سوی دولت یاد آورشد : در حال حاضر به میزانی منابع در اختیار مردم است که اگر این منابع توسط مردم وارد فضای کسب و کار شود بورس و همچنین  فضای کسب و کار و بنگاههای اقتصادی  فعال می شوند و طبعا شرکتهای خودروساز نیز می توانند نیازشان را در فضای بورس تامین کرده و با نرخ گذاری و بهبود جریان مثبت شاخص ها ، درآمد زا گردند و قطعا صف خرید ایجاد خواهد شد و خود به خود ارزش سهام شرکت ها نیز بالا می رود و تولیدات شرکتها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد : متاسفانه با حرکت اخیر و ارائه تسهیلات ، شرکتهای خودروساز و هم مردم بدهکارتر شدند و در حقیقت این جریان تنها عرصه ای  برای برخی از خودروسازان شد و نشان داد که تحریک تقاضا به نفع اقتصاد داخلی و تولید ملی نبوده است.

وی گفت : راهکار تغییر شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد و بازار خودرو ایجاد فضای رقابتی در تولید و حق انتخاب برای مردم است و تا زمانی که این شرایط فراهم نشود همچنان بازار خودرو انحصاری خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: