جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 آذر 1394     
توضیحات ارشاددرباره قطعه کجایی

باشگاه خبرنگاران جوان: فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حاشیه‌های به وجود آمده برای قطعه «کجایی» با صدای محسن چاووشی گفت: صدور مجوز محتوای ترانه‌ها، بر عهده شورای شعر و ترانه است که افرادی چون محمدعلی بهمنی در آن حضور دارند.

این شورا با دقت هر چه کامل ترانه‌ها را رصد می‌کند و سلایق مختلف سخت قوانین و چارچوب‌ها یکسان می‌شود و در نهایت تصمیم بر صدور یا رد ترانه‌ای گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که قطعه «کجایی» از این شورا مجوز این ترانه را دریافت کرده، یعنی حداقل‌های قانون را رعایت کرده است و اگر کسی برداشت یا مسئله‌ای در آن می‌بیند، می‌تواند مدارک و اسناد را به دفتر موسیقی ارائه کند تا مشکل از این طریق بررسی شود.

طالبی همچنین در خصوص خوانندگانی که در لیست ممنوع‌الفعالیت‌ها بودند اما این روزها در صف کنسرت‌های زمستانی قرار گرفته‌اند، گفت: ما هیچ زمانی لیستی را کتباً اعلام نکرده‌ایم و در واقع ممنوع‌الفعالیتی وجود نداشته است و کنسرت‌های برگزار شده این حرف را تایید می‌کند که لیست منتشر شده، دروغ بوده است.

وی ادامه داد: روز 28 آذر لیست 103 آلبوم مجوز گرفته را منتشر خواهیم کرد تا به طریقی دیگر به کسانی که تصور بر این امر داشتند، ثابت کنیم که ممنوعیتی وجود نداشته و در واقع همکاری با سایت‌های معاند ممنوع است.

وی افزود: خدا را شکر بسیاری از همکاری‌هایی که پیش از این صورت گرفته قطع شده و ما شاهد این ماجرا بوده‌ایم. دفتر موسیقی هم سعی کرده به این هنرمندان کمک کند و موضوع سایت رادیو جوان تنها هشداری بود به تمامی هنرمندانی که با سایت‌ها و شبکه‌های خارج از کشور همکاری می‌کردند.

گفتنی است که امروز 28 آذر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی برخی آلبوم‌های مجوز گرفته را به شرح زیر اعلام کرد:

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی به نقل از واحد نظارت و ارزشیابی این دفتر، مجوز ١٠٣  آلبوم،  در گونه‌های مختلف موسیقی طی ماه‌های آبان و آذر ١٣٩٤ صادر شده است.
 
بنابر همین گزارش از این تعداد ٤٠ مجوز به موسیقی پاپ و ٣٧مجوز  به موسیقی سنتی و ١٤ مجوز به موسیقی کلاسیک و ١٢مجوز دیگر به گونه‌های دیگر موسیقی مانند موسیقی کودک، تلفیقی، مقامی و محلی و حماسی اختصاص دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: این آلبوم‌ها بنا به تقاضای ٥٤ موسسه و شرکت تهیه و تولید آثار صوتی، طی دو ماه از سوی شوراهای فنی شعر و موسیقی واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی، مورد بررسی و کارشناسی  قرار گرفته و مجوز آنها صادر گردیده است.

شایان ذکر است: در بین ١٠٣ مجوزی که برای این آلبوم‌ها صادر شده است، اسامی بسیاری از هنرمندان شاخص گونه‌های مختلف موسیقی کشور همچون: صادق آهنگران، با آلبوم «ما مرد نبردیم» در بخش موسیقی حماسی، همایون شجریان با آلبوم «خداوندان اسرار» و سالار عقیلی با آلبوم «قصه باران» در بخش موسیقی سنتی،  محسن شریفیان با آلبوم «جانان» در بخش موسیقی محلی، گروه چارتار با آلبوم  «جاده می‌رقصد»، محسن یگانه با آلبوم «نگاه من»،  شهرام شکوهی با آلبوم «تا نفس هست»، رضا صادقی با آلبوم «فقط گوش کن» و مهدی مدرس با آلبوم «شب خیالی» در بخش موسیقی پاپ به چشم می‌خورند. همچنین  آلبوم «صدای تهرون قدیم» اثر هنرمند فقید مرحوم مرتضی احمدی مجوز انتشار دریافت کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: