جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
از معادن پسماند، فرصت های طلایی استخراج می شوند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز؛ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: موضوع پسماند‌ها و زباله‌های موجود  در سطح شهر نیازمند یک نگاه دقیق و درست است و معضل زباله ها با به کار گیری راهکارهای ساده و منطقی، به  فرصت مناسبی جهت سود آوری اقتصادی کشور‌ تبدیل می شوند و از معادن پسماند، فرصت های طلایی  استخراج خواهند شد.

دکتر کریمیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز بیان داشت: همکاری مردم در اجرای برنامه های مرتبط با بهداشت و سلامت و موضوع مدیریت پسماند، راه را برای حرکت به سمت این ارتقا در زمینه محیط زیست خواهد گشود. شکل برخورد مردم با پسماندها و نیز نهادینه شدن فرهنگ تفکیک در مبداء از عوامل موثر در کاهش هزینه ها و حفظ هر چه بیشتر  بهداشت و محیط زیست خواهد بود.

وی در ادامه گفت: "حفاظت از محیط  زیست" ، "کاهش استفاده از منابع طبیعی" ، "کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و نقل و پردازش پسماند"  و از سوی دیگر " ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی" از موضوعاتی است که در حول محور برنامه های بازیافت و مدیریت پسماند گسترش می یابد .

دکتر کریمیان خاطر نشان کرد : طرح تفکیک پسماندهای خشک شهر تهران در مبداء از حدود 9 سال پیش تا کنون  به مرحله اجرا گذاشته شده است و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در روند  فرایند جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده  در مبداء  از طریق  غرفه های  بازیافت و  تحویل پسماندهای خشک جمع آوری شده به خودرورهای جمع آوری پسماند خشک، این طرح طبق برنامه ریزی منظم انجام می شود.

وی با اشاره  به تنوع زیاد ابزار و روش های نوین در جهت آموزش گروه‌های هدف، بیان داشت: کتابچه های مصور رنگی با مضامین و مفاهیم ساده و جذاب آموزشی ، نمایشگاه‌ها،‌ مراسم، جشنواره‌ها و مسابقه ها ، استفاده از  پوستر و بروشورهای متنوع آموزشی و همکاری  صدا و سیما با ساخت و پخش انواع تیزرهای آموزشی کوتاه و فیلم های مستند آموزشی، برنامه های علمی ویژه و... از جمله موارد مربوط به فرهنگ سازی  در جهت اجرای طرح تفکیک از مبدا است.

کریمیان در ادامه افزود: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند برای تحقق کامل طرح جمع آوری پسماند خشک مصمم است و  بحث تفکیک از مبدا را در اکثر شهرک های سطح شهر ، مجتمع های بزرگ مسکونی و تجاری  و همچنین راسته های تجاری گسترش داده است.


دکتر کریمیان با تاکید بر نقش مهم و اساسی مشارکت مردمی  در زمینه تفکیک از مبدا افزود : فکر و برنامه‌ریزی هدفمند ، استفاده از کارشناسان متخصص و در نهایت مدیریت صحیح و اصولی پسماند با حداقل هزینه ، بدون همراهی و همیاری شهروندان امکان پذیر نبوده و مشارکت مردمی می تواند
معضل پسماند را به حداقل رسانده و به فرصت های مغتنم اقتصادی تبدیل کند .

وی در خاتمه گفت:  سازمان  در راستای رسیدن به هدف مذبور عزم و اراده و تمرکز خویش را به کار گرفته است و  استمرار آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان  توسط کارشناسان  در این حوزه  با به کار گیری ابزار و روشهای مختلف   گواه مسلمی بر این امر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: