جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
تمام حقه‌بازان فوتبالی! /تصاویر

ایسنا: آرین روبن اعتراف کرد در بازی هلند و مکزیک داور را فریب داده است تا یک ضربه پنالتی به سود تیمش بگیرد. این اقدام روبن در حالی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ورزشی دنیا داشته است که سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، اوایل هفته جاری اعلام کرده بود قصد دارد فناوری جدیدی در فوتبال بیاورد که به مربیان دو تیم این اجازه را بدهد که در هر نیمه دو بار تصاویر مشکوک بازی را بازبینی کنند.

به نقل از دیلی‌میل، آرین روبن تنها بازیکن فوتبال نیست که بزرگ‌نمایی کرد. در طول سال‌های گذشته بازیکنان بزرگ زیادی بوده‌اند که در تیم‌های باشگاهی و ملی‌شان اقدامی شبیه به کار روبن کرده‌اند که در زیر با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

 

 

1. اشلی‌یانگ

اشلی‌یانگ یکی از بازیکنانی است که خیلی دوست دارد در زمین فوتبال شیرجه برود و داور را مجاب به اعلام ضربه پنالتی کند. حرکات این بازیکن در سال‌های گذشته باعث اعتراض خیلی از مربیان فوتبال در انگلیس شده است. مهم‌ترین فریب‌های او در بازی با تیم‌هایی چون رئال سوسیداد، آستون‌ویلا و کوئینز پارک رنجرز بوده است. این بازیکن 28 ساله اظهار نظری درباره این حرکات خود نکرده است و می‌گوید: به داورها بستگی دارد که این صحنه‌ها را پنالتی اعلام بکنند یا خیر.

 

 

2. گرت بیل

گران‌قیمت ترین بازیکن فوتبال جهان نیز در شبیه‌سازی در محوطه جریمه سابقه‌ی طولانی دارد. او زمانی که در تاتنهام بود نیز چند بار در محوطه جریمه شیرجه رفت و باعث فریب داوران شد. این بازیکن پس از پیوستن به رئال مادرید نیز این کارش را ترک نکرد و عادت خود را به لیگا برد. او در بازی با سویا در رقابت‌های لیگا اوج هنرنمایی خود را در شبیه‌سازی نشان داد که با اعتراض شدید بازیکنان سوی‌یا روبرو شد.

 

 

 

3. لوئیس سوآرس

یکی از جنجالی‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا بارها با حرکات خود در محوطه جریمه باعث فریب داوران و البته نفرت هواداران دنیای فوتبال از خود شده است. سوآرس در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در بازی برابر غنا توپ را با دست از دروازه خود بیرون کشید او سپس در لیگ برتر انگلیس نیز دست مدافع چلسی را گاز گرفت و در جام جهانی نیز به کتف مدافع ایتالیا رحم نکرد که این دو صحنه آخر از چشم داور دور ماند هرچند بعدها با محرومیت سنگینی مواجه شد.

 

 

 

4. ریوالدو

کسی انتظار نداشت این هافبک بزرگ فوتبال جهان در بازی اول تیمش در جام جهانی 2002 برابر ترکیه داور را فریب بدهد تا یک کارت قرمز به بازیکن ترکیه‌ای داده شود. ریوالدو که برای زدن ضربه کرنر آماده می‌شد به یک باره دور از چشم داور خودش را به زمین انداخت تا وانمود کند بازیکن ترکیه‌ای با توپ به صورت او ضربه زده است. داور نیز پس از این صحنه بازیکن ترکیه‌ای را اخراج کرد که البته ریوالدو پس از این حرکت 5000 پوند جریمه شد.

 

 

 

5. سرخیو بوسکتس

 

هافبک تیم بارسلونا در بازی تیمش برابر اینتر به حدی شبیه‌سازی کرد که می‌توان جایزه اسکار شبیه‌سازی در زمین فوتبال را به او داد. حرکت او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا تیاگو موتا بازیکن اینتر از زمین فوتبال اخراج شود تا اینتر دقایق زیادی از بازی را 10 نفره بازی کند. بوسکتس درباره حرکت خود در بازی با اینتر گفت: این‌ها شبیه‌سازی نیست بلکه من از هوش خود استفاده کرده‌ام. برای مردم خیلی آسان است که به ما تهمت بزنند البته اینتر موفق شد بارسلونا را در مجموع دو دیدار شکست دهد تا شاید عدالت برقرار شده باشد.

 

 

 

6. یورگن کلینزمن

 

این بازیکن آلمانی در جام جهانی 90 ایتالیا در بازی تیمش برابر آرژانتین با شیرجه واضحی که رفت باعث شد تا داور مسابقه پدرو مونزون آرژانتینی را از زمین مسابقه اخراج کند. بعدها این بازیکن آلمانی درباره این صحنه گفت: مونزون هیچ‌گونه برخوردی با من نداشت و فکر می‌کنم 15 سانتی‌متری با من فاصله داشت.

 

 

 

7. دیدیه دروگبا

مهاجم فیزیکی چلسی نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که در این فهرست قرار گرفته است. مهم‌ترین فریب او به بازی با ناپولی برمی‌گردد که خودش را روی زمین انداخت و زیرچشمی به داور مسابقه نگاه کرد. این حرکت دروگبا تا مدت ها سوژه رسانه های ورزشی بود.

 

 

 

 

8. کریستیانو رونالدو

 

برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 نیز در بین بازیکنانی قرار دارد که چندین بار تلاش کرده است تا داور مسابقه را فریب دهد و برای تیمش پنالتی بگیرد. یکی از عجیب‌ترین صحنه‌ها در بازی رئال مادرید و میلان رقم خورد که کریستیانو رونالدو وانمود کرد آباته مدافع میلان به او ضربه زده است در حالی که تصاویر تلویزیونی چیز دیگری را نشان می‌داد البته هاوارد وب داور مسابقه خیلی زود فهمید ماجرا از چه قرار است و رونالدو را با کارت زرد جریمه کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: