جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 تير 1393     
ارتقای درجه حفاظتی 16 منطقه محیط زیستی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر 10.3 درصد از مساحت کشور جزو مناطق تحت حفاظت است، گفت: امسال 16 منطقه برای ارتقای سطح حفاظتی پیشنهاد شده که تاکنون پاسخی از سازمان جنگل‌ها دریافت نشده است.

فرهنگ قصریانی ، افزود: پس از کنفرانس ریو در سال 1992 میلادی، سطح مناطق 4 گانه تحت حفاظت از 6 به 10.3 درصد از مساحت کشور رسیده است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است سطح مناطق تحت حفاظت به 14 درصد برسد.

وی ادامه داد: تمرکز دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق بر ارتقای کیفی مناطق تحت حفاظت است و در این راستا به دنبال به روز کردن طرح‌های مدیریتی و ورود به فاز اجرایی آن خواهیم بود. همچنین در این راستا در اغلب مناطق کشور از جمله سمنان و گیلان کارگاه‌هایی با همکاری استان‌ها برگزار کردیم.

قصریانی در خصوص مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در حال حاضر 274 منطقه تحت حفاظت به وسعت 101 میلیون و 700 هزار هکتار شامل 29 پارک ملی، 35 اثر طبیعی و ملی، 44 پناهگاه حیات‌وحش و 166 منطقه حفاظت شده در کشور وجود دارد.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امسال بیش از 16 منطقه جهت ارتقای سطح حفاظت پیشنهاد شده است، گفت: معمولا هر ساله مناطقی شکار ممنوع که پتانسیل ارتقا دارند پس از بازدید و تایید کارشناسان برای ارتقای سطح حفاظتی معرفی می‌شوند تا از سوی سازمان جنگل‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد موافقت قرار گیرند که تاکنون برای مناطق پیشنهاد شده پاسخی از سازمان جنگل‌ها دریافت نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: