جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 تير 1393     
پرچم داعش در اردن برافراشته شد

تسنیم: روث شرلوک خبرنگار روزنامه دیلی تلگراف در شهر معان اردن در گزارش از تجمع گروهی جلوی یکی از مساجد بعد از نماز جمعه زیر پرچم بزرگ داعش خبر داد و نوشت: برخی از مردان تجمع کرده لباس نظامی استتاری به تن داشتند.

وی افزود: طرفداران داعش در اردن احساس می‌کنند که بعد از موفقیت‌های افراد مسلح این گروه در عراق و سوریه،قدرت زیادی دارند.

به نوشته خبرنگار دیلی تلگراف، برخی از دیپلمات‌های غربی و مسئولان دولتی اردن اخیرا نگرانی خود را درباره برهم خوردن ثبات اوضاع در این کشور در سایه فعالیت‌های تندروها در طول مرزهای اردن با دو کشور عرا و سوریه ابراز داشتند.

وی افزود: نیروهای اردنی در طول هفته گذشته به سرعت به سمت مرزهای این کشور با عراق حرکت کردند تا همزمان با تسلط برخی افراد مسلح بر یک گذرگاه عراق در مرز اردن، ساختار دفاعی خود در مرز را با استقرار تانک و سکوهای پرتاب موشک تقویت کنند.

این روزنامه نوشت: بسیاری از افراد جهادی اردنی (افراد مسلح) زیر پرچم گروه داعش و جبهه النصره از شهر فقیر نشین معان در جنوب صحرا در اردن آمده اند.

دیلی تلگراف افزود: در طول سه سال گذشته، بسیاری از ساکنان شهر معان حمایت خود را از جبهه النصره اعلام کرده اند اما در طول هفته های اخیر، وفاداری برخی به سمت داعش تغییر کرده است.

این گزارش به نقل از ماجد الشر ع یکی از مسئولان بارز دولتی در شهر معان نوشت: مقبولیت داعش در شهر با اوضاع اقتصادی محلی درارتباط است زیرا فرصت های شغلی وجود ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: