جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 تير 1393     
اعلام برنامه زمان بندی اتوبوس ها و نصب تابلوهای اطلاع رسانی در ایستگاه ها بصورت آنلاین

 

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درخصوص "برنامه زمان بندی اتوبوسها" گفت :شرکت واحد طی دو سال گذشته در حال آزمایش و اجرای طرح مستقیم زمان بندی رسیدن اتوبوس به ایستگا هها بوده است.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت :این طرح به ظاهر ساده ولی در عمل پیچیده است ونیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیستم پشتیبانی فنی ،فناوری اطلاعات IT وبرنامه ریزی خطوط و  بهره برداری دارد.به بیان دیگر اجرایی شدن کامل طرح زمان بندی نیازمند ایجاد ساختاری مدرن در زمینه مدیریت شرکت واحد است.

وی در تشریح مراحل آزمایش و اجرایی شدن این طرح خاطر نشان کرد:شرکت واحد اتوبوسرانی در گام نخست ، اقدام به اعلام برنامه زمان بندی حرکت اتوبوس ها  در سایت شرکت واحد کرد. د ر گام دوم ، سیستم اطلاع رسانی بوسیله پیامک را برای برخی از ایستگاهها که کد گذاری شده بودند ، به انجام رساند . گام سوم رفع نقص فنی برای نهایی کردن و اجرای دقیق و کامل این طرح بود. در حال حاضر در 300ایستگاه این طرح به اجرا در آمده است.

 وی درخصوص تجهیز ایستگاههای اتوبوس به امکانات ارتباط آنلاین با مرکز کنترل گفت :در حال حاضر در برخی از ایستگاهها مانیتور نصب شده که به شکل آنلاین مشغول به اطلاع رسانی در مورد زمان حرکت اتوبوس ها و رسیدن آن به ایستگاههای مورد نظر است.

وی در ادامه افزود : نصب تابلو بر پایه های فلزی ،روش دیگری است که اطلاع رسانی در رابطه با زمان رسیدن اتوبوسها به ایستگاه از طریق آن انجام می شود.

سنندجی در خصوص پیش بینی زمان انحراف از برنامه ی زمانبندی بیان داشت :در برنامه ریزی تعیین زمان ورود اتوبوس به ایستگاهها ،3 دقیقه اختلاف زمان پیش بینی شده است که با توجه به در نظر گرفتن احتمال وقوع تصادف در مسیر و ترافیک ،بسیار طبیعی است. البته با توجه به نیاز رسیدن به یک استاندارد در زمینه انحراف از برنامه زمان بندی ،باید به سمت ایزوله کردن خطوط و مسیر BRT پیش برویم .

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در ادامه گفتگو به خبرنگار شهرداری نیوز گفت : اجرای طرح زمان بندی از سوم خرداد و بصورت پایلوت در 300 ایستگاه اتوبوس آغاز شده و قرار است تا پایان سال 93 ،اجرای کامل آن به انجام برسد.

وی در خاتمه در باره استفاده از دستاوردهای جدید در زمینه تکنولوژی بیان داشت :ضرورت و لزوم استفاده از سیستم های جدید سبب ساز تغییر در شیوه برنامه ریزی های سامانه  اتوبوسرانی از سنتی به مدرن خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: