جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 دی 1392     
بهره برداری از خط 9 بی آر تی تا پایان سال

به گزارش شهردای نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی مناطق جنوبی از بهره برداری خط 9 بی آر تی شهر تهران ؛سامانه اتوبوس تندرو در بزرگراه امام علی(ع)؛ تا پایان سال خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بازدید ستادی از منطقه 20 توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در مناطق جنوبی را از ماموریت های مهم دورجدید مدیریت شهری برشمرد و گفت: خط 9 بی آرتی به عنوان بلندترین خط اتوبوس های تندرو در شهر تهران که از پایانه جوانمرد قصاب شهرری آغاز و با عبور از بزرگراه شهید کریمی و امام علی(ع) به بلوار ارتش و شهرک قائم می رسد تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه با ورود اتوبوس های تندرو به منطقه 20 شاهد تحولی عظیم در جنوبی ترین منطقه شهر تهران خواهیم بود افزود: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ورود اتوبوس های دوکابین به خطوط پرمسافری که امکان چرخش در مسیر تردد وجود دارد از اقدامات اولویت داری است که تا پایان سال در منطقه 20 تهران انجام می شود. 

 توسعه خط 6 مترو به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دستور کار

وی به گستردگی و جایگاه تاریخی و مذهبی شهرری و لزوم تداوم کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت اشاره کرد و افزود: با اتمام عملیات حفاری خط 6 مترو که از دولت آباد تا کن در دست ساخت است، امتداد این خط تا ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد آغاز خواهد شد.

ساماندهی خطوط حمل ونقل حاشیه ای

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران ملزم به ارائه خدمات به محدوده حریم و خارج از محدوده شهری نیست عنوان کرد: ضمن رسیدگی به خطوط حمل ونقلی منطقه 20 ، با تعامل با فرمانداری شهرری می توان نسبت به ارائه خدمات به ساکنان محدوده حریم به منظور رفاه حال و رفع نیازهای آنان نیزاقدام کرد تا شهروندان ساکن در آن محدوده از خدمات بهینه برخوردار شوند.

تشکری هاشمی به وجود ندامتگاه شهرری و لزوم تردد شهروندان نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه زمان ملاقات در ساعاتی است که تقاضای سفر کم است می توان با برنامه ریزی صحیح و مدیریت خطوط داخلی نسبت به پوشش تردد شهروندان ملاقات کننده نیز به نحو مناسبی اقدام کرد.

اعطاء گواهینامه ترافیکی به دانش آموزان

معاون شهردار تهران پیشنهاد معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 مبنی بر ارائه گواهینامه های رسمی به دانش آموزان بابت آموزش های دریافت شده را اقدامی موثر دانست و تصریح کرد: آموزش های مبانی ترافیکی به دانش آموزان و کودکان نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ ترافیک در سطح جامعه و خانواده دارد که برای ترغیب دانش آموزان به این امر مهم، ساز و کار صدور گواهینامه های مشترک از سوی اداره آموزش و پرورش و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران فراهم می شود.

ساماندهی 5 پایانه حمل ونقلی در شهرری

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی را از ماموریت های مهم شهرداران مناطق در دور جدید مدیریت شهری برشمرد و اظهار کرد : ساماندهی پایانه های حمل و نقلی موجود در قالب روکش آسفالت مناسب، نصب سرپناه هایی با طراحی نو و جذاب، تامین آبخوری، رفع سد معبر های احتمالی، کنترل ورود و خروج، نصب سکوهای انتظار شایسته شهروندان، نصب تابلوهای راهنمای مسافران از مهمترین مواردی است که تا پیش از پایان سال بایستی انجام شود.

بازدید ستادی معاون شهردار تهران از وضعیت بزرگراه ها و المان های ترافیکی منطقه 20 در حالی برگزار شد که راه اندازی پایانه معلولان در شهرری، نگهداشت صحیح المان های ترافیکی، توسعه پایان زکریای رازی و تجهیز تقاطع ترانسفو به چراغ زماندار از دیگر مصوبات آن بود و شهردار و قائم مقام منطقه 20، معاون، کارشناسان و روسای ادارات معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه 20 از دیگر اعضاء حاضر در این نشست بودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: