جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
فروش اینترنتی خودرو 2 برابر شد

مهر: اگرچه شورای رقابت ظرف هفته گذشته تلاش کرد تا با تغییر نرخ انواع خودرو، بازار را به آرامش رسانده و از تب و تاب قیمت ها تا اندازه ای رها کند، اما باز هم بازار خرید و فروش خودرو برای مردم جذاب است و گزارش های رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشانگر این است که خرید اینترنتی خودرو، دو برابر شده است، این در حالی است که همین افزایش میزان خریدها نشانگر این است که حتما تقاضایی در بازار وجود دارد و مردم نیز خرید و فروش خودرو را همچنان راهی برای کسب درآمد می دانند.

بر اساس گزارش رسمی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، فروش اينترنتي خودرو در سه ماهه نخست امسال به رقم 34 هزار ميليارد ريال رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 2 برابر شده است. این در حالی است که حجم فروش محصولات خودروسازان بزرگ كشور از طريق پرتالwww.iranecar.com  در سه ماهه نخست سال گذشته 15 هزار ميليارد ريال بوده است كه اين رقم به بيش از 2 برابر در سه ماهه اول امسال افزايش يافته است.

مبلغ کل فروش اینترنتی خودرو در سال گذشته 88 هزار میلیارد ریال بوده و در مجموع از ابتداي فعاليت پرتال جامع خودرو تاكنون بيش از 238 هزار ميليارد ريال خودرو از طريق اين پرتال به فروش رسيده است. از این رو پرتال جامع خودرو کشور در میان پرتال هاي مشابه درخاورميانه به لحاظ حجم تجارت الكترونيكي در رتبه نخست قرار دارد.

از مزاياي فروش اينترنتي خودرو مي توان به دسترسي آسان و سريع و ایجاد شرایط یکسان برای متقاضیان خودرو، افزایش سرعت خريد خودرو و نيز بهبود امنیت و فرايند تنظيم بازار خودروي كشور اشاره كرد. این در حالی است که پرتال جامع خودروي كشور به استناد ماده 79 قانون تجارت الكترونيكي مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال 1382 و ماده 37 برنامه جامع توسعه تجارت الكترونيكي كشور مصوب هيات وزيران در سال1385 راه اندازي شده است.

در اين خصوص وزارت صنايع و معادن وقت به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ماموريت داد به منظور مرتبط ساختن فعالان صنعت خودرو و ارایه خدمات در حوزه تجارت الکترونیکی و همچنین اطلاع رسانی درباره بازار خودرو و صنایع وابسته، اين پرتال را راه اندازي كند. پرتال جامع خودرو کشور تاكنون موفقيت‌هاي بسياري را در عرصه تجارت الكترونيكی به ويژه در عرصه فروش محصولات سواري و تجاري شركتهاي بزرگ خودروساز كشور كسب نموده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: