جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
قالیباف از گسترش همکاری شهرداری تهران و آموزش و پرورش خبر داد

 

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در حاشیه نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و هنری می توانیم اتفاقات خوبی را در شهر تهران، مخصوصا در حوزه آموزش شهروندی رقم بزنیم. اغراق نیست که بگوییم می توانیم با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما در حوزه آموزش شهروندی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

 محمد باقر قالیباف، در حاشیه نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش، ابراز داشت: سابقه همکاری شهرداری تهران و آموزش و پرورش، سابقه دیرینه ای است.

به نحوی که در طول چند سال گذشته یکی از سازمان هایی که ارتباط خوبی میان آن ها برقرار شده، آموزش و پرورش و شهرداری تهران بوده است.

وی افزود: با فعالیت دولت جدید و حضور دکتر فانی در وزارت آموزش و پرورش، بحث این همکاری ها گسترش بیشتری پیدا کرد. علاوه بر این هم به خاطر آشنایی و ارادتی که به دکتر فانی داریم و هم به دلیل توجه ایشان به حوزه آموزش و پرورش و آشنایی که دکتر فانی با شهرداری تهران دارند، مجموعه این عوامل باعث شد تا این همکاری ها با گسترش بیشتری دنبال شود.

شهردار تهران ابراز داشت: یکی از همکاری هایی که تا پیش از این به صورت جدی نبوده و هم اکنون قانون فرصت آن را فراهم کرده است، ساماندهی در حوزه مسایل شهرسازی و ساختمانی آموزش و پرورش است. چرا که برخی مدارس در نقاطی قرار گرفته است که به جهت ایمنی مصلحت بچه ها نیست تا از آنجا تردد کنند. علاوه بر این بعضی از مدارس به جهت فرسودگی ساختمان دچار مشکل هستند و گاهی اوقات در آن محله مازاد مراکز آموزشی و جود دارد. این در حالی است که نیاز است در محلات دیگر، مدارس جدیدی احداث شود. بنابر این یکی از نقاط قطعی همکاری در این زمینه است. این امر می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه مسایل شهرسازی و آموزش و پرورش را به جهت اطمینان بیشتر خانواده ها برطرف کند.

قالیباف ادامه داد: در حوزه اوقات فراغت و مسایلی همچون اردوهای دانش آموزی، ورزش و استفاده از ظرفیت های خالی مدارس می توان همکاری های مشترکی داشت چرا که مدارس در هر محله باید کانون تربیتی آن محله باشد. علاوه بر این همکاری در حوزه مسایل کتابخانه از قدیم وجود داشته و این ارتباط با نمایشگاه یاد یار مهربان برقرار بوده است. از این رو می توان گفت این ظرفیت وجود دارد و باید این ارتباط با دقت بیشتری توسعه پیدا کند.

وی گفت: در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و هنری می توانیم اتفاقات خوبی را در شهر تهران، مخصوصا در حوزه آموزش شهروندی رقم بزنیم. اغراق نیست که بگوییم می توانیم با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما در حوزه آموزش شهروندی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

شهردار تهران تاکید کرد: به عنوان نمونه یکی از چالش های ما فرهنگ ترافیک است و مطمئن هستم که می توانیم این موضوع را به سرعت حل کنیم. همانطور که می توانیم مسایل شهرسازی و بخشی از نیازهای مادی آموزش و پرورش را حل کنیم. به هر حال آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و هیچ کس احساس نمی کند که آموزش و پرورش یک مجموعه خاص و تنها یک وزارتخانه است. این بخشی از زندگی همه مردم و آینده کشور است. از این رو حتما بیش از گذشته در خدمت آموزش و پرورش خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: