جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
ابلاغ دستورالعمل جدیدخریدهواپیما

فارس: علیرضا جهانگیریان امروز در حاشیه اولین همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی اظهار داشت: اخیرا کمیته ارتقاء ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شده است که ماهیانه جلساتی را برگزار  و مشخصات ایمنی در صنعت را رصد می‌کند.

وی گفت: نمایندگان ایرلاین‌ها، فرودگاه‌ها، نهادهای تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و انجمن‌‌های علمی در این کمیته حضور دارند تا در راستای تهیه نقشه راه ایمنی مشخص شود که چگونه می‌توان از وضع موجود به وضع مطلوب رسید.

وی بیان کرد: برنامه جامع ایمنی حمل و نقل هوایی کشور تهیه شده است که در حال بازنگری است و در داخل همین کمیته تصویب می‌شود.

* الزام ایرلاین‌ها به خرید هواپیماهای دارای سن کمتر از 20 سال

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال مذاکره با بخش‌های صنعتی و اقتصاد کشور هستیم تا مشوقی را برای ایرلاین‌ها تعریف کنیم که بر این مبنا هواپیماهای دارای سن پایین وارد کند.

جهانگیریان بیان کرد: از ظرفیت‌های بند «ق» تبصره بودجه امسال استفاده می‌کنیم و اقدامات پیشگیرانه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا از ورود هواپیماهای دارای سن 20 سال و بیشتر جلوگیری شود.

وی یادآور شد: همچنین الزامی را برای ایرلاین‌ها در نظر گرفته‌ایم مبنی بر اینکه اگر می‌خواهند هواپیمای دارای سن 15 سال را وارد کنند باید حتما یکی از هواپیماهای بالای 20 سال خود را از رده خارج کنند.

وی یادآور شد: در این راستا ابلاغیه‌ای تهیه کرده‌ایم که به زودی به ایرلاین‌ها اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق نظر ایکائو ایران در بین 20 کشور اول دنیا از نظر ایمنی حمل و نقل هوایی قرار دارد، گفت: در 10 تا 15 سال اخیر سوانح هوایی سختی در کشور رخ داده است اما برنامه داریم خط ایمنی را ارتقاء داده و به ایمنی توجه خاص داشته باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: