جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
ادامه روندآشتی ملی در«یرموک»

فارس : روند مصالحه‌ها و آشتی‌های ملی در سوریه با امضای توافقنامه آشتی ملی در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق، وارد مرحله‌ای تازه‌ای شده است.

اگرچه در این بین هنوز بدبینی‌هایی نیز درباره این مصالحه به چشم می‌خورد، چون تعدادی از گروه‌های مسلح از جمله «اکناف بیت المقدس» هنوز این توافقنامه را امضا نکرده‌اند.

منابع داخل اردوگاه تاکید می‌کنند که این گروه‌ها عامل و مسئول نقض توافقنامه‌ها تاکنون بوده‌اند، با این حال تلاش‌ها برای به نتیجه رساندن مصالحه‌ها متوقف نشد تا اینکه منتهی به توافقنامه اخیر شد تا به موجب آن مناطقی که زمانی تحت سیطره گروه‌های مسلح بود، امروز شاهد ورود هیأت‌های مسئول برای بررسی اوضاع باشد.

در منطقه «القابون» در ریف دمشق نیز توافقنامه دیگری امضا شد که به موجب آن عناصر مسلح خارجی از این منطقه خارج شوند و عناصر مسلح محلی کمیته‌هایی را برای محافظت از امنیت منطقه و ممانعت از ورود عناصر مسلح خارجی تشکیل دهند.

منابع آگاه در این خصوص از اجرای مطلوب این توافقنامه و بازگشت خدمات به منطقه و خارج کردن سلاح‌های سنگین از آن سخن می‌گویند.

اما در «جوبر» واقع در دمشق آشتی‌های ملی در حد حرف و سخن باقی مانده‌اند، بدون اینکه در عمل امکان محقق کردن آنها وجود داشته باشد، اما این به معنای متوقف کردن روند تلاش‌ها برای رسیدن به نتیجه نیست، تا همزمان با آن نیروهای ارتش سوریه نیز به عملیات خود در محاصره گروه‌های مسلح و ممانعت آنها از نفوذ به مناطق دیگر پایتخت ادامه دهند.

در خصوص عملیات میدانی ارتش سوریه در این منطقه باید گفت که این عملیات‌ها همانند گذشته بدون تغییر ادامه دارد و گروه‌های مسلح با استفاده از تونل‌هایی که در زیر زمین حفر کرده‌اند، تلاش دارند، به هر طریق ممکن مانع پیشروی ارتش در این منطقه شوند.

از سوی دیگر و در شرق سوریه و در ادامه درگیری‌های مسلحانه دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره خبر می‌رسد که گروه تروریستی جبهه النصره در حال تدارک نبرد بزرگی است تا به واسطه آن شهر «الموحسن» را از داعش باز پس گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: