جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
نوروزی در تشریح برنامه های ماه رمضان از برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در جنوب غرب تهران خبر داد

 به گزارش گروه مناطق شهرداری نیوز، شهردار منطقه 18 گفت: در ایام ماه میهمانی خدا، طرح جهادی گلبانگ اذان و ترویج فرهنگ قرآن و نماز در نقطه به نقطه منطقه 18 اجرا می شود .

وحید نوروزی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تزکیه نفس و قرب به خداست، اظهارکرد: طرح جهادی 45 روزه از روز بیست و سوم خرداد ماه سال جاری تا پایان ماه مبارک رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآن و نماز در سطح شهر و محلات و توسعه آموزه های قرانی در بین شهروندان در منطقه 18 در حال برگزاری است .

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران به عنوان متولی امور شهری در مباحث فرهنگی باید شرایط لازم  را برای ماه میهمانی خدا فراهم آورد، تصریح کرد: طی اجرای طرح جهادی تمامی ساختمان ها ، فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اعم از بوستان ها ، کتابخانه ها ، سراهای محله و میادین میوه و تره بار به سیستم صوتی مجهز شده و بانگ اذان در تمامی ایام ماه مبارک رمضان در سه نوبت طنین انداز می شود تا نوای خوش و روح نواز ان بر دلها و قلوب مونمین در نقطه به نقطه منطقه 18 بنشیند.همچنین درنظر داریم تا پایان امسال برنامه پوشش اذان در سه نوبت در کل سطح منطقه را به میزان 80درصد برسانیم.

به گفته شهردار منطقه 18 طی هفته گذشته در یک اقدام ابتکاری دیدار چهره به چهره با ائمه جماعات مساجد ، اعضای هیات امنا و فرماندهان پایگاه بسیج مستقر در مساجد به منظور تشریح طرح جهادی ماه مبارک رمضان  دراین منطقه برگزار شده است.

نوروزی با بیان اینکه مساجد به عنوان محور تمامی فعالیت های فرهنگی باید مورد توجه باشند، گفت: در این جلسات پیشنهاد دادم کلاس های قران در تمامی مساجد منطقه برگزار شود و حتی اگر مسجدی مربی قرآن ندارد به هزینه شهرداری منطقه مربی به کار گرفته و کلاس قران در مسجد برگزار شود. در عین حال کمبود قران و رحل مساجد را نیز برطرف کرده ایم .

وی افزود: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه بزرگ قرآنی با ارایه آثار ارزشمند اساتید و شخصیت های برجسته به منظور معرفی به شهروندان در منطقه برگزار خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر اهمیت ایجاد ایمنی محیط پیرامون مساجد بیان کرد: بازدید فنی از تمامی مساجد صورت گرفته و کمبودها ، نواقص و مشکلات هر مسجد به تفکیک اعلام شده است. به طوری که اکنون در حال رفع مشکلات و کمبودهای مساجد هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ امکاناتی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط کشی خیابان های منتهی به مساجد ، همسطح سازی مسیر منتهی به مساجد ، نصب تابلوهای راهنمای مسیر ،تامین روشنایی اطراف مساجد ، رفع مشکل سیستم های صوتی و تعمیر وسایل سرمایشی مساجد در دستور کار و در حال انجام است.

وحید نوروزی با بیان اینکه تاکنون در 70 درصد مساجد منطقه 18 مشکلات و کمبودها رفع شده، گفت: 94مسجد غبارروبی شده و طی روزهای باقی مانده تا شروع ماه میهمانی خدا باقی مساجد منطقه  نیزغبار روبی خواهند شد .همچنین به منظور ایجاد  منظر مناسب شهری در اطراف مساجد ، ایجاد فضای سبز و نورپردازی مناره و گلدسته های مساجد نیز در دست اقدام است .

شهردار منطقه 18 افزود : عصر امروز آئین ویژه غبار روبی در دو مسجد شاخص منطقه 18 با حضور ائمه جماعات مساجد برگزار می شود. در عین حال در ایام ماه مبارک رمضان‌ افطاری ساده ای برای روزه داران در مساجد در نظر گرفته شده است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: